اجتماعیسلامت

حضرت آیت الله خامنه ای: پرستاران ما کار بزرگی در دوران کرونا انجام دادند

خبرمهم: مقام معظم رهبری در سخنرانی به مناسبت روز پرستار تاکید کردند: پرستاران امروز در چشم مردم ما از همیشه عزیزتر و شرافتمندتر هستند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، گزیده بیانات حضرت آیت الله خامنه ای به این شرح است :

_روز پرستار که مزین به نام حضرت زینب کبری است به همه پرستاران عزیز و گروه پرستاری تبریک عرض می کنم، امیدوارم خداوند توفیق خود و سعادت دنیا و آخرت را نصیب همه شما بکند.

 _لازم است به خانواده های عزیزی که در حوادث کرونا عزیزان خود که پرستار بودند تسلیت عرض کنم. پرستاران امروز در چشم مردم ما از همیشه عزیزتر و شرافتمندتر هستند .

_پرستار فرشته رحمت بیمار است و این جمله به هیچ وجه مبالغه آمیز نیست. پرستار هم با جسم و هم روح بیمار سرو کار دارد ، پرستار غمگسار و آرامش بخش مریض است.

_پرستار ها در درمان جسم بیمار، شریک و همکار پزشک هستند و این مسأله واقعا مهم است. اگر بهترین پزشک بر بالین بیمار حاضر شود اما پرستاری نباشد که بیمار را حمایت کند، بهبودی بسیار دشوار خواهد شد.

 _ در اسلام شفقت و همدلی یکی از دستورهای عمده است. این  کاری است که پرستار انجام می دهد و خسته هم نمی شود و تحمل می کند. آنجایی که لازم است به بیمار لبخند می زند. تلاش برای کاهش آلام یک انسان از زیباترین مظاهر زندگی است .

_پرستاران ما در بیمارستان در حالی که جانشان در خطر بود، کار بزرگی را در این مدت بیماری کرونا انجام دادند، این اقدام پرستاران را در چشم مردم عزیز کرد. پیش از این مردم توجه زیادی به پرستاری نداشتند اما الان مردم فهمیدند پرستاری چه کار بزرگی است، ولی این کافی نیست.

_پرستاران به چشم مردم عزیز هستند لیکن مسئولان هم تکالیفی دارند و باید به فکر باشند.  استخدام پرستاران از کارهایی است که باید انجام شود که سه چهار سال پیش گفتند حدود سی هزار پر ستار استخدام شوند که اخیرا اقداماتی انجام شده است.

 _ من شما پرستاران را دعا خواهم کرد، قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مدت ها قبل تصویب شده که به سود پرستاران است ولی اجرا نشده و باید اجرا شود.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا