اجتماعی

آزمون فارسی و ریاضی حضوری برگزار می‌شود

خبرمهم: معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: «آزمون عملکردی دروس فارسی و ریاضی پایه‌ی اول و دوم ابتدایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شود».

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، رضوان حکیم‌زاده درباره‌ی نحوه‌ی برگزاری امتحانات دوره‌ی ابتدایی، اظهار کرد: «بر اساس بخشنامه‌ای که توسط مرکز سنجش آموزش و پرورش در استان‌ها ارسال شده است، امتحانات دوره‌های تحصیلی مختلف برگزار می‌شود».

وی افزود: «بر اساس این بخشنامه‌، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی نوبت اول ابتدایی طبق مواد یک، دو، سه، چهار و ۹ آیین‌نامه‌ی مربوطه و شیوه‌نامه‌ی بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ انجام خواهد شد که این آیین‌نامه مصوب جلسه‌ی ۷۹۳ شورای عالی آموزش‌وپرورش است».

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: «از دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در دروس فارسی و ریاضی آزمون عملکردی به صورت حضوری در مدرسه با گروه‌بندی دانش‌آموزان و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به عمل می‌آید».

وی ادامه داد: «مکاتبه‌ای با وزارت بهداشت داشتیم و اعلام کردیم برای اطمینان از یادگیری مناسب دانش‌آموزان پایه‌ی اول و دوم که در آغاز مسیر تحصیل‌شان هستند، حتماً به صورت عملکردی، ارزیابی از میزان یادگیری خصوصاً یادگیری حروف الفبا انجام شود».

حکیم‌زاده گفت: «با توجه به شرایطی که در حال حاضر درگیرش هستیم، بر اساس تمهیداتی که اندیشیده شده با همکاری معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش سعی می‌کنیم در پایه‌های اول و دوم با اجرای پروتکل‌های سختگیرانه، دانش‌آموزان در گروه‌های کوچک حضور داشته باشند اما در این دو درس به صورت حضوری ارزیابی عملکردی دانش‌آموزان را خواهیم داشت».

وی یادآور شد: «همکاری خانواده‌ها در این مسیر کمک خواهد کرد تا دانش‌آموزان در فضایی بسیار آرام حضور یابند و به نحو احسن امتحان خود را برگزار کنند»/فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا