اجتماعی

کنکور دوره کاردانی حذف شد

خبرمهم: کبگانیان از ممنوع شدن تبلیغات موسسات کنکوری بدون مجور و پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی پیوسته به عنوان مصوبات سوم و چهارم ساماندهی کنکور خبر داد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  منصور کبگانیان دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور و قائم مقام ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه چهل ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره حذف کنکور برای سال ۱۴۰۰ نیست و داوطلبان کنکوری هیچ نگرانی نداشته باشند.

او ادامه داد: وظیفه ماست که به موضوع ساماندهی کنکور وارد شویم چرا که ما نگران وضعیت نسل آینده کشور هستیم و زمان اجرایی شدن تغییر شیوه پذیرش در کنکور را در موعد مقرر اعلام خواهیم کرد.

قائم مقام ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: بحث کنکور چندین دهه در کشور ما مطرح بوده و علاوه بر مضرات فوایدی هم داشته است و برای اصلاح آن باید صبر کافی داشته باشیم.

کبگانیان افزود: برای اجرای این مصوبات با تمام دستگاه های مربوطه مثل وزارت‌خانه‌های مرتبط، مجلس شورای اسلامی و دفتر مقام معظم رهبری هماهنگی شده است.

او بیان کرد: محوریت کار ساماندهی کنکور با شورای عالی انقلاب فرهنگی است. امروز دو مصوبه جدید برای ساماندهی کنکور بررسی و تصویب شد؛ دو سیاست قبلی جدا شدن سنجش از پذیرش و تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی بود و سیاست شماره سه کنکور پذیرش دانشجویان در دوره های کاردانی پیوسته صرفا از طریق سوابق تحصیلی انجام خواهد شد.

کبگانیان گفت: متقاضیان تحصیل در دوره کاردانی در مواردی با مشکلاتی رو به رو شده بودند به عنوان مثال چند دانشگاه مثل آزاد و فنی و حرفه ای برای افرادی که در فنی و حرفه ای تحصیل کرده بودند و می خواستند در کاردانی پیوسته شرکت کنند شرط شرکت در کنکور را گذاشته بودند و  بر این اساس تصویب کردیم که پذیرش این دانشجویان فقط بر اساس سوابق تحصیلی انجام شود.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور اظهار کرد: یکی از چالش‌های اصلی تبلیغات بی حد و حصر موسسات کنکوری در صدا و سیما و اکثر رسانه هاست و امروز مصوب شد که جلوی تبلیغات موسسات کنکوری بدون مجوز گرفته شود. yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا