اجتماعی

جزئیات کامل طرح محدودیت تردد | جریمه یک میلیونی در انتظار رانندگان متخلفجزئیات کامل طرح محدودیت تردد جریمه یک میلیونی در انتظار رانندگان متخلف

خبرمهم: با اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی در صورت خروج خودروها از شهرهای قرمز و تردد در جاده‌های فرعی و ثبت خودروها در جاده‌های بین شهری، مبلغ یک میلیون تومان و در صورت خروج از شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، طرح جامع محدودیت های کرونایی در مراکز استان ها و شهرهای مختلف، از روز شنبه اول آذر ۱۳۹۹ آغاز می شود.

در اجرای این طرح تردد وسایل حمل و نقل در شهرهای قرمز به جز خودروهای مجاز، از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد ممنوع است و در خصوص تردد اشکال مختلف حمل و نقل نیز  مقرراتی وضع شده که به این شرح است:

تردد بین شهری

– خودروهای دارای پلاک بومی حق خروج از شهر خود و ورود به سایر شهرها را ندارند و طبق اعلام پلیس راهور این محدودیت برای مراکز استان‌ها از ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه ۲۸ آبان آغاز شده است.

جریمه تردد برون‌شهری

– در صورت خروج خودروها از شهرهای قرمز و تردد در جاده‌های فرعی و ثبت خودروها در جاده‌های بین شهری، مبلغ یک میلیون تومان و در صورت خروج از شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

تردد بین تهران و کرج

– تردد بین تهران و کرج آزاد است و شامل محدودیت تردد بین شهری نمی‌شود.

فعالیت تاکسی ها

– فعالیت تاکسی‌های اینترنتی، تاکسی‌ها، آژانس‌ها و… از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح ممنوع نیست و جریمه‌ای برای این افراد صادر نمی‌شود.

تکیلف افرادی که شیفت شب کار می کنند

– افرادی که شیفت شب کار بوده و یا ناچار به تردد شبانه برای حضور در محل کار هستند، برای جلوگیری از جریمه باید پلاک‌های خودروی آنان توسط کارفرمایان به فرمانداری‌ها یا پلیس راه  هر استان اعلام شود.

حمل‌ونقل عمومی بین‌شهری

– هر شخصی که تست کرونای مثبت داشته باشد، تا ۱۴ روز نباید با سیستم حمل و نقل عمومی (اتوبوس، قطار، هواپیما) مسافرت کند.

سفرهای هوایی داخلی

– سفرهای هوایی داخلی به ارائهٔ نتیجه منفی تست کرونا مشروط نشده است و طبق توضیح وزارت بهداشت، لازم نیست پیش از سفرهای داخلی تست PCR انجام شود، اما از ورود مبتلایان به کرونا به داخل هواپیما، قطار و اتوبوس جلوگیری می‌شود و خدمات تور و سفر به ایشان نباید فروخته شود.

هر۲۴ساعت یک جریمه

ذوالفقای، معاون امنیتی انتظامی و اجتماعی وزیر کشور هم درباره  وضعیت ترددها گفته طبق طرح، ورود به شهرهای وضعیت نارنجی و قرمز ممنوع است و کسی که اهل آن شهر نیست، نمی‌تواند با پلاک غیربومی وارد شهر شود. فرد خاطی درصورت ورود به شهر، ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود و راهور می‌تواند هر ۲۴ ساعت یک بار او را جریمه کند.

جریمه در شهرهای قرمز یک میلیون تومان است

وی، اعمال جریمه در شهرهای با شرایط قرمز یک میلیون تومان اعلام و تصریح کرده کسانی که در شهر قرمز یا نارنجی حضور دارند، حق ورود به هیچ شهر دیگری در کشور ندارند و اگر وارد هر شهری از کشور شوند، به همان ترتیب اگر از شهرهای وضعیت نارنجی به آن شهر رفته باشند، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند و اگر از شهرهای با وضعیت قرمز، وارد هر شهری شود، یک میلیون جریمه می‌شود.

موارد اضطراری تردد

ذوالفقاری درباره موارد اضطراری و ضروری هم گفته برخی شرکت‌ها یا سازمان‌ها ممکن است ماموریت داشته باشند یا اینکه منزل کسی در شهری و محل کار او شهری دیگر باشد. البته این اختیار به استان‌ها و فرمانداران داده شده تا مسائل را براساس تجربیات گذشته حل و فصل کنند. /خبرگذاری حوزه

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

یک دیدگاه

  1. با سلام ببخشید افرادی امثال من که هشت سال پیش ورشکسته شدم والان شش سال هست مساجرهستم نه بیمه جای هستم نه درآمد دارم روی یک پراید مسافر کشی میکنم که خرج چهار تا نان را هم به زور درمیارم ۵۸سالمه کرایه خونه هم که سال به سال زیادمیشه الان مدتی هست که خانه نشین هستم دیگه هیچ پس انداز ی ندارم هیچ نوع تسهیلاتی هم شامل من نشد بیمه هم نیستم حالا افرادی مثل من هم از فردا نمیتواند بیرون بیاد مسافرکشی کند خدایا دیگه نمیدانم چکار کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا