اجتماعیسلامت

حق کاملا با ماست و بس!

خبرمهم: این‌ جا قرار نیست بحث‌ها به نتیجه برسد چون بر همگان واضح و مبرهن است که حق کاملاً با ماست و طرف مقابل است که متوجه این حقیقت آشکار نمی‌شود!

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  «به این جملات نگاه کنید:

– وقتی برای تدفین شجریان جمع می‌شدید مرغ سحر می‌خوندید ایراد نداشت، حالا ما رفتیم سخنرانی استاد رائفی‌پور ایراد داره؟

– فقط شمال رفتن ما کرونا پخش می‌کنه؟ این که شما مراسم مذهبی می‌گیرید دور هم جمع می‌شید، کرونا بهتون احترام میذاره؟ کاریتون نداره؟

– چطور مسابقات کشتی مشکل نداشت، جودو مشکل داره؟

– وقتی نماینده‌های خودتون مجلس بودن، اونوقت اعتراض نمیکردین، الان هم حق اعتراض ندارید!

– چطور خودتون مهمون داشتید سر و صدا می‌کردید اون وقت فرهنگ آپارتمان‌نشینی مهم نبود حالا مهمه؟ باید تحمل کنید چون الان نوبت ماست و … .

این لج‌بازی و بِکش‌بِکش ملی نهایت ندارد. مثل چرخه انتقام است. دیگران را به بخشش دعوت می‌کنیم اما خودمان تا انتقام نگیریم آرام‌مان نمی‌گیرد. اینجا بر خلاف تصور و توهمی که از بحث عقلانی و حق به جانب بودن داریم، رسماً عقل را به تعطیلات فرستاده‌ایم. از موضعی دفاع می‌کنیم که می‌دانیم غلط است اما نباید کوتاه بیاییم چون طرف مقابل «پر رو» می‌شود و حالا که ما زورمان می‌رسد چرا اسب‌مان را نتازانیم؟

این که مردم رفتار مقابله به مثل را از ملوک‌شان یاد گرفته‌اند یا نه بحث مفصل و بی‌نتیجه‌ای است. این‌ جا قرار نیست بحث‌ها به نتیجه برسد چون بر همگان واضح و مبرهن است که حق کاملاً با ماست و طرف مقابل است که متوجه این حقیقت آشکار نمی‌شود اما این چرخه باطل همه را سرانجام به نابودی می‌کشاند، اگر آدم‌های عاقلی از دو طرف ماجرا با قاطعیت ورود نکنند و جلوی این بکش بکش بی حاصل را نگیرند.

۱۵ اسفند سال پیش یعنی دو هفته بعد از علنی شدن کرونا یادداشتی نوشتم با عنوان «چرا ما ایرانی‌ها از لج‌بازی لذت می‌بریم؟» با گذشت ۹ ماه از کرونا هنوز هم، واژه به واژه حرف همان است. این که «امید رهایی نیست وقتی همه دیواریم!» حتی اگر به این دیوار سنگ بزنیم و فکر کنیم پشت آن شهری است که آدم‌ها با عقل تصمیم می‌گیرند نه صرفاً برای خنک شدن دل!

قصد داوری و حق با چه است را ندارم. وسط این کُشتار روزانه و خزیدن کنج خانه‌ها و گریختن از هم مگر دل و دماغی برای قضاوت مانده؟ آدم‌ها در دسته‌های صدتایی می‌میرند، کسانی در به در دارو هستند، عده‌ای با وحشت مدام الکل به دست و صورت می‌زنند و کسانی هم بی‌توجه به فاجعه‌ای که دارد رخ می‌دهد مشغول بِکش‌بِکش‌های کودکانه سیاسی و ورزشی و اجتماعی هستند که به بکُش‌بکُش ختم می‌شود!

«مصنفانه‌تر بود که هر کس تاوان نفهمی خودش را می‌داد» ولی کرونا به این آرزوهای منصفانه گوش نمی‌دهد. چنگیزوار در حال تاخت و تاز است و ما وسط این بکش‌بکش‌ها که به ورزش ملی تبدیل شده نوبت زوال خود را به نظاره نشسته‌ایم!»/عصرایران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا