اجتماعیسلامت

افزایش ۴ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا در نوار شمالی کشور

خبرمهم: یک کارشناس هواشناسی گفت: دمای هوا دو روز آینده در نوار شمالی کشور ۴ تا ۶ درجه افزایش می‌یابد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی، با بیان اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از امروز تا روز دوشنبه در اکثر مناطق کشور از جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود، گفت: در طی این مدت به ویژه روزهای شنبه و یکشنبه با توجه به پایداری و سکون نسبی جو انتظار می‌رود غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به طور نسبی افزایش یابد.

او ادامه داد: از روز شنبه تا یکشنبه دمای هوا در نوار شمالی کشور ۴ تا ۶ درجه افزایش خواهد یافت که این افزایش دما در شمال شرق کشور در روزهای یکشنبه و دوشنبه هم انتظار می رود.

ضیائیان بیان کرد: روزهای جمعه و شنبه در سیستان و بلوچستان ،خراسان جنوبی شرق استان های کرمان و هرمزگان شاهد کاهش ۳ تا ۶ درجه ای و در برخی نقاط هم شاهد وزش باد شدید خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی یادآور شد: در برخی ساعات این وزش باد همراه با گرد و خاک خواهد بود واین شرایط تا روز یکشنبه برای جنوب شرق کشور هم انتظار می‌رود.

ضیائیان ادامه داد: بعد از ظهر دوشنبه برای استان‌های گیلان و مازندران شاهد ابرناکی شدن هوا ،کاهش دما و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و این شرایط روز سه شنبه هم برای استان‌های ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی هم بر قرار خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا صاف در برخی ساعات همراه با غبار محلی خواهد بود و بیشترین دمای تهران ۲۲ و کمترین آن ۱۱ درجه خواهد بود.

براساس گزارش سازمان هواشناسی تا دوشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی کرد. سکون نسبی هوا موجب افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد شد.

هواشناسی درباره کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس هشدار داد. از تردد غیرضرور در شهر به‌ویژه برای کودکان، افراد مسن و بیماران تنفسی و قلبی خودداری شود. دمای هوا دو روز آینده در نوار شمالی کشور ۴ تا ۶ درجه افزایش می‌یابد./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا