اجتماعیسلامت

هزینه درمان کرونا ۵٠ میلیونی شد

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،   وضعیت کرونا در ۴۵ شهرستان از ۱۸۷ شهرستان با وضعیت قرمز، حادتر است و آنها وضعیت فوق قرمز را در موج سوم شیوع کرونا تجربه می‌کنند. این در حالی است که با افزایش چشمگیر موارد ابتلا و مرگ و میر بسیاری از مسئولان به دنبال راهکاری جهت کاهش آمار فوتی‌ها هستند. بعد از اینکه تعداد مبتلایان بعد از گذشت بیش از ۸ ماه از شیوع کرونا در کشور، از مرز ۵۰۰ هزار نفر گذشت، روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد: از روز دوشنبه (۲۱ مهر) تا سه شنبه (۲۲ مهر ۹۹) ۴۱۰۸ مورد جدید در کشور شناسایی شدند و در همین مدت ۲۵۴ تن از هموطنان به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند. با احتساب این آمار، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۰۸ هزار و ۳۸۹ نفر رسید و تاکنون ۲۹ هزار و ۷۰ نفر جانشان را از دست دادند. سیما سادات لاری همچنین تعداد بیمارانی که در وضعیت وخیم در آی سی یو قرار دارند، ۴۵۷۰ نفر اعلام کرد.

شهرهای فوق قرمز ایران

بنا بر اعلام وزارت بهداشت نیز، شهرستان‌های آذرشهر، جلفا، عجب‌شیر و مراغه در استان آذربایجان شرقی، شهرستان‌های ارومیه، اوشنویه، بوکان، سلماس، شاهین‌دژ، مهاباد، میاندوآب و نقده از استان آذربایجان غربی، شهرستان‌های اصفهان، خمینی‌شهر، کاشان و نجف‌آباد از استان اصفهان، شهرستان کرج در استان البرز، دره شهر از استان ایلام، شهرستان‌های تنگستان و دشتی از استان بوشهر، شهرستان‌های تهران، دماوند، ری، شمیرانات و ورامین از استان تهران، بروجن و شهرکرد از استان چهارمحال و بختیاری، بیرجند از خراسان جنوبی، سبزوار از خراسان رضوی، شهرستان‌های قم، سمنان، یزد، شهرستان بیجار از کردستان، اسلام‌آباد غرب، جوان‌رود، سرپل ذهاب، کرمانشاه، گیلانغرب و هریس از استان کرمانشاه، شهرستان بویراحمد از استان کهگیلویه و بویر احمد، شهرستان خرم‌آباد از استان لرستان، اراک در استان مرکزی، رزن و ملایر از استان همدان از جمله شهرستان‌های با بیشترین بروز بیماری در کشور هستند. هرچند جزیره خارک در لیست وزارت بهداشت جزء شهرهایی با وضعیت وخیم بیماری نیست، اما روز گذشته ناصر ابراهیمی، بخشدار ویژه جزیره خارک که بزرگترین پایانه صادرات نفت ایران در آن قرار دارد، از شدت گرفتن شیوع کرونا در این جزیره خبر داد و گفت: «وضعیت ابتلای کارکنان به کرونا بسیار نگران کننده است، اکثر مبتلایان جزیره مربوط به کارمندان ادارات است». او به بالا رفتن بی‌سابقه تعداد مبتلایان و جان‌باختگان بر اثر کرونا در استان بوشهر نیز اشاره کرد و افزود: «کرونا جزیره خارک را در حالت ریسک قرار داده است».

گرانی درمان در بیمارستان‌های خصوصی

در این میان، آمار جان‌باختگان بیماران کرونا این روزها رکوردشکن شده است، بیمارستان‌های دولتی پر شده از بیمار و طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیماران غیراورژانسی در بیمارستان بستری نخواهند شد. بخش خصوصی در این میان اما برای یک دوره درمان ۵۰میلیون تومان در ابتدای بستری شدن از بیماران درخواست می‌کند. این گرانی درمان و کمبود تخت بیمارستانی برای کرونایی ها در مراکز درمانی دولتی چقدر می‌تواند به آمار ابتلا و جان‌باختگان ب‌افزاید؟ در این رابطه دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت می‌گوید: به مردم توصیه می‌کنیم که اگر امکانات مالی دارند، می‌تواند بخش خصوصی را انتخاب کنند، اما اگر کسی امکانات مالی ندارد توصیه اکید ما این است که به بخش دولتی مراجعه کنند. ما پذیرای کامل بیماران هستیم. معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این سوال که آیا این گرانی باعث افزایش مبتلایان یا جانباختگان کرونا نمی‌شود؟ گفت: این گرانی به آمارها مرتبط نیست، چراکه ما در بیمارستان‌های دولتی پذیرای بیماران هستیم و افرادی که بودجه رفتن به بیمارستان خصوصی را ندارند می‌توانند در بیمارستان دولتی بستری شوند./آرمان ملی

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا