اجتماعیسلامت

بلایی که عصبانیت بر سر قلب شما می آورد

خبرمهم: اگر دچار نارسایی قلبی هستید تجربه استرس و عصبانیت می تواند مشکلات بیشتری را برای شما ایجاد کند. تحقیقات جدید نشان می دهد که استرس و ناآرامی های روانی چگونه می توانند تأثیر عمیقی بر قلب داشته و زمینه ای برای افزایش خطر مرگ شوند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، اگر دچار نارسایی قلبی هستید تجربه استرس و عصبانیت می تواند مشکلات بیشتری را برای شما ایجاد کند. تحقیقات جدید نشان می دهد که استرس و ناآرامی های روانی چگونه می توانند تأثیر عمیقی بر قلب داشته و زمینه ای برای افزایش خطر مرگ شوند. محققان دانشگاه ییل ۲۴ بیمار مبتلا به بیماری قلبی عروقی را بررسی کرده و تأثیر استرس و عصبانیت را بر عملکرد دیاستولیک آنها مورد آزمایش قرار دادند. این عملکرد، توانایی قلب برای استراحت و پر کردن خون از میان انقباضات ماهیچه ای است.

طی یک هفته، شرکت کنندگان پرسشنامه های روزانه را با نگاهی به تجربیات خود در زمینه استرس و احساسات منفی در ۲۴ ساعت گذشته تکمیل کردند. از این گروه همچنین یک امتحان استرس ذهنی گرفته شد و آنها را با مشکلات ریاضی و سؤالاتی در مورد اوضاع استرس زا اخیرشان، به چالش کشیدند. محققان سپس از اکوکاردیوگرام برای بررسی جریان خون در قلب در حالت استراحت و در حالی که تحت استرس بودند استفاده کردند. در این گزارش، عملکرد دیاستولیک برای بیمارانی گزارش می شود که طی یک هفته از معاینه استرس ذهنی خود، عصبانیت را تجربه می کنند.

محققان معتقدند عوارض بروز استرس موجب کاهش سریع آرامش و افزایش فشار دیاستولیک در قلب می شود. کریستی هریس، نویسنده اصلی این بررسی تحقیقاتی در این باره گفت: استرس و فشار روانی در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی امری متداول است و دلیل آن نیز پیچیدگی های خودمدیریتی بیماری ، وخامت تدریجی محدودیت های عملکردی و تشدید علائم و بستری شدن در بیمارستان است.

کووید ۱۹ زندگی را برای بیماران قلبی دشوارتر کرده است

این مطالعه همچنین نشان می دهد که افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی با چالش های بسیاری روبرو هستند که می تواند به یک زندگی استرس زا و پر از تنش منجر شود. همه گیری کرونا تنها یکی از این موارد ناامیدی هاست.

هریس همچنین توضیح می دهد: ما شواهدی داریم که نشان می دهد بیمارانی که استرس بالاتری دارند، دوره بیماری سنگین تر همراه با کاهش کیفیت زندگی و افزایش خطر بروز عوارض جانبی را تجربه می کنند. روشن شدن مسیرهای رفتاری و فیزیولوژیکی مربوطه به ویژه در دوره شیوع COVID-19 بسیار مهم است چرا که در این دوره عوامل استرس زای معمولی در یک بیمار با نارسایی قلبی ممکن است توسط عوامل استرس زای مربوط به همه گیری تشدید و تقویت شود. محققان می گویند کیفیت تغییرات زندگی و اضطراب در مورد مسائل آینده باعث افزایش استرس و عصبانیت می شود.

متیو بورگ روانشناس بالینی دانشگاه ییل معتقد است: عواملی مانند استرس، فشار روانی و عصبانیت غالبا مورد اغفال واقع شده ، به رسمیت شناخته نمی شوند و مورد توجه قرار نمی گیرند. این مطالعه با زبان صریح کمک می کند که نشان دهد استرس و عصبانیت بر نتایج کلینیکی بیماران مبتلا به نارسایی های قلبی تأثیر می گذارد و باید نارسایی مزمن قلب را به لیست بیماری های ایسکمیک قلب (عروق تنگ) و بیماری آریتمی اضافه است.

محققان و نویسندگان این تحقیق مطالعاتی اکنون در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه با استفاده از تکنیک های مدیریت استرس می توان اثرات سوء بیماری قلبی را کاهش دهد./همگردی

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا