اجتماعی

سازمان اورژانس: ۹۳ درصد کشور روی گسل‌های فعال قرار دارد

خبرمهم: مدیر امور حوادث و بلایای سازمان اورژانس کشور گفت: ۵۲ مخاطره در کشور ما اتفاق می‌افتد و ۱۳ مخاطره اولویت‌دار در کشور داریم وهمچنین ۹۳ درصد کشور ما روی گسل‌های فعال قرار دارد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،   حمیدرضا خانکه، مدیر امور حوادث و بلایای سازمان اورژانس کشور در نشست خبری خود با بیان اینکه وظایف سازمان اورژانس به دو قسمت تقسیم می‌شود، گفت: یک بخش از این وظایف شامل حوادث روزمره است که طی تماس مردم نیروهای اورژانس به ماموریت اعزام می‌شوند. همچنین بخش دیگری از وظایف ما زمانی است که حادثه بزرگی در کشور ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: کشور ما از کشورهای پرمخاطره است و ۵۲ مخاطره در کشور ما اتفاق می‌افتد و ۱۳ مخاطره اولویت‌دار در کشور داریم همچنین ۹۳ درصد کشور ما بر روی گسل‌های فعال قرار دارد و همچنین ۵۰ درصد کشور را سیل تهدید می‌کند حداقل در ٢٠ سال گذشته ۶٠ درصد خسارتی که در حوادث دیدیم ناشی از سیل بوده است و همچنین با تغییرات اقلیم و موضوعاتی از این نوع در کشور روبرو هستیم. بنابراین نیاز است که با توجه به مخاطراتی که کشور را تهدید می‌کند یک سازمان اورژانس چابک داشته باشیم که خدمات مورد نیاز را در سریعترین زمان در مخاطرات ارائه دهد.

مدیر امور حوادث و بلایای سازمان اورژانس کشور گفت: به دلیل عملکرد خوب اورژانس در زلزله کرمانشاه مورد تحسین جامعه جهانی قرار گرفتیم همچنین در سیل گذشته نیز در ارزیابی‌هایی که توسط سازمان بهداشت جهانی انجام شد، اقداماتمان باعث روسفیدی‌مان شد. در کرونا نیز با رعایت حفاظت فردی خدمات ارائه می‌شود و البته تعداد زیادی از همکاران ما آلوده به بیماری شدند و تعدادی نیز شهید شدند.

خانکه درباره عملکرد اورژانس در حوادث جاده‌ای گفت: ما در این خصوص نیاز به تجهیزات داریم. به واسطه تحریم در تامین حفاظت فردی و همچنین تامین دارو مشکل داشتیم اما با جهش تولید که مقام معظم رهبری دستور دادند در حال حاضر در تجهیزات مصرفی مشکلی نداریم البته در تامین تجهیزات سنگین مانند بالگرد پرواز در شب و موتورلانس با مشکل مواجه هستیم. امیدواریم این تجهیزات در داخل کشور نیز تولید شود.

وی ادامه داد: در حوزه نیروی انسانی در اورژانس پیش‌بیمارستانی از تکنسین‌های آموزش داده اورژانس استفاده می‌کنیم افرادی که وارد مجموعه می‌شوند آموزش های متعددی می‌بینند. همچنین نیاز داریم هرچه بیشتر گستردگی مراکز ما در جاده‌ها و شهرها افزایش پیدا کند. لازم است نوع سیستم اجرایی از ما حمایت کند و بتوانیم به روز خدمات را افزایش دهیم.

مدیر امور حوادث و بلایای سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: کشور ایران بزرگ و گسترده‌ است مناطق صعب العبور زیاد دارد و در سال‌های گذشته آمبولانس هوایی داشتیم خوشبختانه اورژانس هوایی گسترش پیدا کرده و استاندارد ما در جاده‌های شهری زیر ۱۴ دقیقه و در شهر ۹ دقیقه است که البته موانع زیادی وجود دارد و مناطق صعب‌العبور افزایش پیدا کرده است و نیاز به گسترش اورژانس هوایی است تا بتوانیم این زمان را کاهش دهیم. همچنین با توسعه موتورآمبولانس توانستیم زمان رسیدن به محل حادثه را در کلانشهرها کاهش دهیم.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای کرونا در شهرهای بزرگ آمبولانس‌هایی برای انتقال بیماران کرونایی از منزل و بین بیمارستانی اختصاص دادیم حضور همکاران ما بر بالین بیمار باعث شده که بیماران را در اسرع وقت به مراکز درمانی منتقل کنیم./ایلنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا