اجتماعیسلامت

ویروس کرونا ماه‌ها پیش از اعلام رسمی شیوع آن در چین در آمریکا در حال گردش بوده است

خبرمهم: شواهد بیشتری از شیوع کروناویروس در غرب قبل از اعلام رسمی آن بوسیله چین به دست آمده است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  پزشکان در لس آنجلس متوجه شدند در ماه‌های دسامبر تا فوریه شمار افرادی که با سرفه و مشکل تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کردند تا ۵۰ درصد در مقایسه با دوره‌های مشابه ۵ سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است.

این درحالی است که اولین مورد از کووید ۱۹ در بیمارستان لس آنجلس در ۲۶ ژانویه به ثبت رسیده است. اولین مورد کووید ۱۹ در بازار میوه و تره بار ووهان قبل از کریسمس ثبت شده و چین ۳۱ دسامبر آن را به سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد.

محققان در دانشگاه کالیفرنیا در لوس‌آنجلس (UCLA) پرونده ۱۰ میلیون مراجعه کننده را بین دسامبر و فوریه بررسی کردند و متوجه افزایش شمار بیمارانی شدند که سرفه مشکوک داشته و با مشکل تنفسی پیدا کرده بودند.

مرگ بیمار ۸۴ ساله انگلیسی، پیتر اتوود در منطقه کنت دو ماه قبل از تایید رسمی اولین مورد در بریتانیا و اعلام از سوی چین نیز باعث شده تا غربی‌ها بیشتر به پکن حمله کرده و اعلام کنند چین پنهان کاری کرده بوده است.

اما مقامات چینی بارها ادعا کرده‌اند ین بیماری اولین بار در بازار ووهان درست قبل از کریسمس (۲۵ دسامبر) ثبت شده است و دولت چین تا ۳۱ دسامبر شیوع ویروس جدید را به سازمان جهانی بهداشت اعلام نکرده بود.

آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی می‌گویند چین در این زمینه خیلی دیر کشورها را در جریان قرار داده و باعث شیوع بیماری در جهان شده است./همشهری

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

یک دیدگاه

  1. چین خیلی پنهان کاری کرده بود معلوم نیست عمدا بوده یا نه فیلم هاش هست که چینی ها با تف کردن روی دستگیره مکان های عمومی و میوه ها عمدا کرونا رو پخش کردن پس صددرصد کار چین حالا تو کل دنیا فقط خبرگذاری های ما دنبال اینن چینو بی گناه جلوه بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا