اجتماعی

آموزش حضوری با هیچ آموزش دیگری قابل جایگزین نیست

خبرمهم: وزیر آموزش و پرورش گفت: موظف به ارائه آموزش حضوری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم و آموزش حضوری با هیچ کدام از آموزش‌های دیگر قابل جایگزین نیست.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  محسن حاجی میرزایی با حضور در استودیو پخش خبر ۲۱ چهارشنبه شب شبکه یک سیما اظهار کرد: تلاش مجموعه آموزش و پرورش برای تصمیم گیری درست خانواده‌ها در آرامش و آگاهی کامل نسبت به فرزندان خود است خانواده‌ها نگران سلامتی و تحصیل فرزندان خود نباشند.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش و خانواده‌ها دو دغدغه مهم دارند افزود: اول سلامت دانش آموزان که حداکثر ملاحظه درباره حفظ سلامتی دانش آموزان را به عمل می‌آوریم و دوم آموزش دانش آموزان است که در سن کودک و نوجوان مهمترین فعالیت آنها، فعالیت آموزشی است و در این سنین بیشترین، عمیق‌ترین و پایدارترین یادگیری اتفاق می‌افتد و همچنین شخصیت و هویت آن‌ها در این دوره شکل می‌گیرد و ظرفیت‌های اجتماعی آنان تقویت می‌شود بنابراین نمی‌توانیم از آموزش حضوری منصرف شویم.

وی ادامه داد: فاصله طولانی مدت دانش آموزان در آموزش بر سلامت جسمی، روحی و اجتماعی آنان تأثیر منفی خواهد داشت.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه به دنبال الگویی بودیم که سلامت و آموزش دانش آموزان در آن لحاظ شده باشد گفت: در همین راستا مدارس بازگشایی شد و آموزش حضوری را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اولویت قرار دادیم.

وی افزود: در بازدیدی که از تعدادی از مدارس انجام شد شرایط قابل قبول بود البته کاستی‌هایی هم وجود دارد که در این دو هفته ابتدایی، امکان کسب آمادگی‌های لازم وجود دارد.

او با بیان اینکه آموزش حضوری در اولویت قرار دارد گفت: اگر خانواده‌ها نگران هستند الزامی به حضور دانش آموزان در مدرسه نیست و امکانات جایگزین از قبیل سامانه شاد وتلویزیون پیش بینی شده است.

وی افزود: در تلویزیون همه پایه‌های درسی و دروس ارائه می‌شود که حدود ۲۲ ساعت در شبانه روز در شبکه‌های مختلف صدا وسیما، برنامه‌های آموزشی عرضه خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی ازکارهایی که هر هفته در ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام می‌شود ارزیابی وزارت بهداشت از رعایت شیوه نامه‌ها در همه اصناف از جمله آموزش و پرورش است.

حاجی میرزایی از خانواده‌ها خواست به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس نظارت کنند و همچنین به انجمن اولیا و مربیان مأموریت نظارت بر اجرای این شیوه نامه‌ها را داده‌ایم و همکاران ما در همه مناطق آموزش و پرورش سراسر کشور به صورت سرزده از مدارس مختلف بازدید خواهند کرد.

وی درباره آموزش در سامانه شاد هم گفت: بعد از ثبت نام دانش آموزان، اطلاعات آن‌ها در سامانه سناد ثبت می‌شود و به محض اینکه دانش آموز کد ملی خود را در سامانه شاد وارد کند وارد کلاس و مدرسه خود می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر حدود ۸۰ درصد دانش آموزان می‌توانند در سامانه شاد با کد ملی وارد شوند و مشکل بقیه در ۲ روز آینده حل خواهد شد و همچنین استفاده از سامانه شاد برای همه افرادی که از آن استفاده می‌کنند رایگان خواهد بود.

وی افزود: هیچ مدرسه‌ای حق ندارد اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس داشته باشد و انتخاب برای حضور و عدم حضور با خانواده دانش آموزان است و اگر مدرسه‌ای برخلاف این شرایط عمل کرد حتماً پیگیری و حل خواهد شد.

حاجی میرزایی درباره دریافت شهریه و هزینه سرویس از طرف مدارس هم گفت: در مدارس غیر دولتی که عمده هزینه‌های آن‌ها مربوط به معلم و فضای آموزش است در شرایط کرونایی خیلی تغییر نمی‌کند و مدرسه و خانواده باید به یک جمع بندی برسند، ولی در مدارس دولتی با توجه به در اختیار قرار دادن سرانه‌های لازم درجهت بهداشت مدرسه حق دریافت هزینه‌ای را ندارند و کمبود در این مدارس بر عهده آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش درباره احتمال تغییر شیوه نامه‌های بهداشتی در فصل سرما گفت: در حال حاضر با ابلاغ دستورالعمل‌های فعلی فعالیت‌های خود را انجام می‌دهیم و مسئولین بهداشت با رصد شرایط کشور در صورت نیاز به تغییر این شیوه نامه‌ها، حتماً آن را اجرایی خواهیم کرد.

وی افزود: هر معلمی که بیماری زمینه‌ای دارد در صورت ارائه گواهی لازم به مدرسه، کار خود را از طریق غیر حضوری انجام خواهد داد و همچنین دانش آموزانی که بیماری زمینه‌ای دارند و یا در خانواده آن‌ها کسی دچار بیماری و یا علائمی است حتماً بعد از بهبودی و اطمینان کامل در مدرسه حاضر شوند./مهر

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا