اجتماعیسلامت

مسواک زدن و نخ دندان از سرطان جلوگیری می‌کند

خبرمهم: جالب است بدانید که مسواک زدن و نخ دندان می‌تواند مانع بروز سرطان در بدن شود.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، به نقل از هلث، می‌دانیم که برخی عادت دارند به جای نخ دندان از نوک چنگال، فویل و دیگر وسایل استفاده کرده تا پس از غذا خوردن ذرات غذای گیر کرده میان دندانشان را بیرون بکشند اما این کار اشتباه است و به مینای دندان آسیب می‌رساند.

آگاهیم که مسواک زدن و نخ دندان کشیدن بسیار مفید است و تاکنون محققان دریافته‌‌اند که نخ دندان و بهداشت دهان می‌تواند مانع بروز بیماری‌های قلبی، زوال عقل، آرتروز، ذات الریه و عوارض بارداری شود اما از همه مهم‌تر روشن شده که این کار می‌تواند مانع بروز بیماری مرگبار سرطان نیز شود.

ارتباط حیرت انگیز مسواک و نخ دندان با سرطان باعث شگفتی پزشکان شده است. به گفته محققان دو سرطان مری و معده با بیماری‌های دندان مرتبط هستند.

بررسی‌های انجام شده از سوابق ۹۸۴۵۹ بیمار زن و ۴۹۶۸۵ بیمار مرد این رابطه بدست آمده که شنان می دهد افرادی که از بیماری‌های دهان و دندان رنج می‌بردند همگی به دو سرطان معده و مری مبتلا شده اند.

به عبارتی این دو سرطان با باکتری‌های دهانی مرتبط است. پس توصیه می‌شود که به بهداشت دهان و دندان خود بیشتر اهمیت دهید زیرا علاوه بر سفیدی و درخشانی و زیبایی تاثیرگذار هنگام لبخند زدن می‌توانید خود را در مقابل بیماری‌های زیادی همچون بیماری‌های قلبی و سرطان بیمه کنید./ایران آنلاین

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا