اجتماعیسلامت

واکسن آنفلوانزا تأثیری در مصونیت کرونا ندارد

خبرمهم: نایب رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: واکسن آنفلوانزا هیچ تاثیری برای مصون سازی در برابر ویروس کرونا ندارد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  آقای دکتر سید علی فاطمی افزود: با وجود اینکه توصیه می‌شود افراد از کودکی (سن بالای ۶ ماه) در فصل پاییز تزریق واکسن را انجام دهند، اما با توجه به همزمانی فصل تزریق واکسن آنفولانزا با همه گیری ویروس کرونا، به نظر می‌رسد که امسال تقاضا برای تأمین این واکسن بیش از توان کشور است.
وی گفت: توصیه می‌شود تا افراد سالم عجله‌ای برای خرید این واکسن نداشته باشند تا دسترسی گروه‌های در معرض خطر با اولویت فراهم شود.

آقای دکتر فاطمی با اشاره به افراد در معرض خطر افزود: سالمندان (بالای ۶۵ سال)، خانم‌های باردار (تا دو هفته بعد از بارداری)، خردسالان (۶ ماه تا دو ساله)، بیماران آسمی، بیماران دیابتی، بیماران قلبی، بیماران کلیوی، بیماران کبدی، بیماران خون، مبتلایان به سرطان، مبتلایان به ایدز، مبتلایان به سکته مغزی، کودکان مبتلا به اختلالات عصبی- عضلانی، افراد چاق (BMI بالای ۴۰) و جوانان زیر ۱۹ سال که از آسپیرین به مدت طولانی استفاده می‌کنند گروه‌های مورد هدف تزریق این واکسن هستند.
نایب رییس انجمن داروسازان ادامه داد: با توجه به اطلاع رسانی‌های انجام شده در رابطه با توزیع واکسن آنفولانزا در روز‌های آینده، مراجعه به داروخانه‌ها به شدت افزایش پیدا کرده است. حتی بعضی از مردم تقاضای اسم نویسی و پرداخت بیعانه برای پیش خرید واکسن دارند که اگر این موضوع به درستی مدیریت نشود، می‌تواند به بحران تبدیل شود از این رو از رسانه‌ها تقاضا داریم تا اطلاع رسانی لازم را در این زمینه انجام دهند./صدا و سیما

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا