اجتماعی

رسید کارت ملی بی‌اعتبار شد!/ کارت ملی زودتر می‌آید یا واکسن کرونا؟

خبرمهم: «کارت هوشمند ملی»، برای بیش از ۱۰ میلیون نفر از ایرانیان، در یک رسید کاغذی خلاصه شده؛ رسیدی که ممکن است به راحتی گم یا تخریب شود و برخی تاکید دارند که همه اداره‌ها نیز آن را نمی‌پذیرند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  چندی پیش گزارشی را در مورد دردسرهای کارت ملی منتشر کرد. در این گزارش، به چالش‌های موجود در زمینه صدور این کارت و دلایل تاخیر پیش آمده اشاره شده بود.

مخاطبان تجارت‌نیوز تجربه‌ها و مشکلات خود را در مورد رسیدی که به جای کارت هوشمند ملی به آنها داده شده است، با این رسانه در میان گذاشته‌اند.

رسیدی که اعتبار ندارد

عده‌ای از مخاطبان تجارت‌نیوز از معطلی برای دریافت کارت هوشمند ملی گلایه و تاکید کرده‌اند که رسید این کارت، برای برخی کارهای اداری، اعتبار ندارد.

– «بنده ماه پیش برای ثبت نام سجام رفتم اما گفتند که سیم کارت باید به اسم صاحب حساب باشه. بعد با این برگه کارت ملی رفتم دفاتر پیشخوان، گفتن که با این برگه سیم کارت صادر نمیشه شما برید مخابرات. رفتم مخابرات، اما اونجا هم گفتن که با این برگه نمی‌شه سیم کارت برای شخصی صادر کرد، سیستم قبول نمی‌کنه. الان من باید چیکار کنم؟ مشکل از خود دولت هست، اون وقت خودش همه کارها رو بسته. تکلیف ما چیه این وسط؟؟؟»

– «من دی ماه سال ۹۶ ثبت نام کردم، همین هفته رفتم هنوز نیومده، کلا آدم مونده چکار کنه، توی هر اداره‌ای که می‌ری اصلا رسید رو قبول ندارند.»

– «دو ساله منتظرکارت ملی هستم. شرم آوره یه کارت باید اینقدر طول بکشه. مسئولین این امر، مثل اینکه خواب تشریف دارن یا براشون مهم نیست. این جورکه بوش میاد حالا حالاها باید منتظر این کارت لعنتی باشیم.»

– «خوب کارت ملی قدیم را سیف الله ابو ترابی دستور صدور بده به سفارت ایران در سلیمانیه تا کارت ملی قدیمی بدن. چون مانع درست کردن پاسپورت شدند. آقای عباسیان مسئول سفارت ایران در سلیمانیه است و میگه اجازه صدور پاسپورت ندارم به دلیل توقف کارت هوشمند. سه ساله من چکار کنم. پیام من را به سیف الله برسانید و از خدا بترسید. برای کار مردم در در خارج ایران دستور دهید.»

– «ما دوساله ثبت نام کردیم یه تیکه کاغذ دادن، اونم پاره شده، معلوم نیس تکلیف چیه؟ اگر دولت یکم تو فکر منافع شهروندانش باشه، همه چیز درست می‌شه، چیزی که درست نمی‌کنند هیچی، شرایط‌مون رو سخت کردن.»

– «متاسفانه مدیریت بحران در کشور ما زیر صفره، اول کارتا رو باید به تولید انبوه می‌رسوندین بعد طرح رو اجرا می‌کردین… لااقل کارت ملی قدیمیا رو تا حل شدن مشکل از اعتبار نمی انداختین.»

– «یاد شعاری از هموطنی افتادم که روی پلاکارد نوشته بود آیا واکسن کرونا زودتر به دست ما می‌رسه یا کارت ملی، واقعا عجب حرفی زده.»

– «دقیقا دو ساله من منتظرم… لطفا پیگیری کنید… به ثبت احوال ک زنگ می‌زنیم با تمسخر جواب ما رو می‌دن.»

– «شهریور بیاد.. من سه ساله کارت ملی ثبت نام کردم….هنوز نیومده…واقعا مزخرفه.»

– «خدا نکنه که این کارت ملی هوشمند را گم کنید، دیگه واویلا! بعد فکر کنم ۵سال باید در صف انتظار باشید.»

– «نکته دیگر اینکه افراد مسن که توانایی حضور در محل ثبت نام و تکمیل فرایند آن از جمله گرفتن عکس توسط متصدی مربوطه و غیره برای کارت هوشمند ملی را ندارند، هنوز راهکاری برای داشتن این کارت ندارند.»

پولش را که از مردم می‌گیرید

گروهی از خوانندگان شاکی هستند که چرا دولت هزینه کارت ملی را از مردم دریافت کرده ولی از کمبود بودجه سخن می‌گوید. بعضی نیز این پرسش را مطرح کرده‌اند که چرا این کارت‌ها، در داخل تولید نمی‌شوند.

– «این طرح هم، مثل طرح پلاک لیزری خودرو و کوپن گاز به بایگانی رفت. در صورتی که همه هزینه زیرساخت‌های اینگونه طرح‌ها از خود مردم دریافت می‌شه، پس چگونه است که صحبت عدم تخصیص اعتبار و این جور حرف‌ها به میان می آید؟»

– «واقعا جای تاسف داره بابت هر کارت کلی پول از مردم گرفتین بعد مدعی کسر بودجه هستید؟ خوب شما که لیاقت انجام چنین کاری رو ندارید، می گذاشتید پول مردم تو جیبشون می‌موند و با همان کارت های قدیم مردم اموراتشان را می‌گذراندن.»

– «فقط ‌بلدن ‌از ‌ملت‌ ‌چپ‌ و ‌راست‌ به ‌هر‌ بهونه‌ ‌تازه‌ای ‌پول ‌بگیرن. هیچ ‌خدماتی‌ هم‌ عرضه ‌نمی‌کنند‌!»

– «این کارها فقط برای اینکه مردم را سر کیسه کنند وگرنه اینها در فکر مردم نیستند.»

– «چهل ساله هر دوره ای ی موضوع هست که بخاطرش حرس بخوریم، خودرو تولید ملی! یارانه، کارت ملی…»

– «دولت‌های فخیمه هر موقع کم و کسری میارن، به بهونه تحویل کارت، ملت رو سرکیسه می‌کنن… فراخوان می‌دن کارت می‌خوایم بدیم، چهل هزار پول بدید. حالا بماند که ۱۵۰۰۰ تومان هم دفاتر پیشخوان می‌گیرن. هیچی دیگه آخرشم میشه اینکه ۲ ساله پول گرفتن، زیاد هم به خودشون زحمت آماده کردنشم نمی‌دن.»

– «درصورتی که یک کارت و یک چیت ساده در این کشور تولید نمی شود، چنان ادعاهای از بعضی از نهادها صورت می‌گیرد که آدم نمی‌داند قسم حضرت عباس ایشان را قبول کند یا دم خروسشان را، همین موضوع باعث بی‌اعتمادی مردم می شود نه تبلیغات شبکه های اجتماعی بقول خودشان دشمن.»

– «من تعجب میکنم که بدنه گواهینامه می‌تونن بزن ولی کارت ملی نه.»/تجارت نیوز

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۳ دیدگاه ها

  1. درسته منم واسه سیم کارت که رفتم ولی رسید قبول نکرد فقط میخواستین هزینه بگیرن
    رقرار بود کارت هوشمند بگیریم کاغذ هوشمند دادن

    1. ایا سیم کارت گم کنیم هم دیگه نمیتونیم بگیریم میگم من نژاد پرست نیستما ولی الان افغانی ها مدارک معتبر تری از مادارن تو کشور خودمون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا