اجتماعیاقتصادی

شیوه جدید برای دریافت فوری پول سهام عدالت / فروش سهام در بازار آزاد ممکن است؟

خبرمهم: انتظار مردم برای دریافت پول سهام عدالت از ۶۰ روز هم گذشت. تاخیر بانک‌ها راه جدیدی را پیش پای مردم گذاشته؛ آنها می‌‌گویند حاضرند سهام عدالت خود را در بازار آزاد بفروشند حتی زیر قیمت و با تخفیف‌های بالا.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم،   بازار سیاه خرید سهام عدالت مدت‌هاست آغاز به کار کرده است. اما تاخیر بانک‌ها در واریز پول سهام و سرگردانی دو ماهه مردم بین بانک‌ها و کارگزاری‌ها، گویا افراد زیادی را به سمت این بازار سوق داده است.

برخی از دارندگان سهام عدالت می‌گویند با این کار حداقل پول فروش سهام‌شان را در لحظه می‌گیرند و دیگر نباید دو ماه صبر کنند. آن هم در حالی که نه می‌دانند مشکل عدم واریز چیست که آن را حل کنند و نه می‌دانند سهامشان به چه قیمتی فروخته شده است.

«من هفتاد درصد سهامم رو نصف قیمت می‌فروشم کسی خواست بگه.»

«من سهام یک میلیونی دارم، لطفا راهنمایی کنید چطوری به صورت آزاد بفروشم.»

«اگر خریدارید سهامم را یکجا می‌فروشم. میریم محضر همونجا به نام می‌زنم. قیمتش هم پایین‌تر از بانکه.»

«سهام ۵۳۲ هزاری خودم رو می‌فروشم

«۳۰ درصد سهام خودم و همسرم را دادم بانک. اما ۶۰ درصد باقی را می‌فروشم. نقدی!»

« سهام عدالت یک میلیونی دارم پول لازمم گذاشتم برای فروش کسی خریدار هست؟»

«سهام ۸۰۰ تومنی را یکجا در محضر می‌فروشم.»

فروش ارزانتر، دریافت فوری

نمایل برای فروش سهام عدالت در بازار آزاد در حالی است که چندی پیش  در گزارشی به بررسی وضعیت بازار سیاه فروش سهام عدالت پرداخت. گزارشی که نشان می‌داد برخی از خریداران، فقط ۹ میلیون تومان برای کل سهام عدالت می‌پردازند و برخی ۱۸ میلیون.

این در حالی است که ارزش سهام عدالت در مرداد ماه از ۴۰ میلیون تومان هم گذشته است. اما برخی می‌گویند حاضرند سهام‌شان را ارزان‌تر بفروشند اما پول آن را نقد بگیرند نه با تاخیر دو ماهه.

« از بانک خیری ندیدیم هفتاد درصد سهامم رو می‌فروشم کسی هست؟»

«بانک ملی فقط وعده میده و واریز نمی‌کنه حاضرم سهام یک میلیونی رو به قیمت ۵۰ درصد ارزشش بفروشم.»

«کاش میدونستم منم تو بازار آزاد می‌فروختم. ارزونتر می‌خرن اما بهتر از اینه که ۵۰ روز منتظر پول باشم.»

«بدهکارم کل سهام عدالتم رو زیر قیمت می‌فروشم. همه کارهای آزادسازی هم انجام شده. فقط بیاید محضر.»

«چند میلیون زیر قیمت میدم بخدا گرفتارم.»

«دنبال خریدار سهام عدالتم چون بیمار دارم. حاضرم سهامم را به قیمت هفتاد درصد ارزش آن بفروشم. هرجای ایران هم خریدار بگه حاضرم برم.»

چرا بازار سیاه؟

اما چرا تمایل مردم برای واگذاری سهام عدالت در بازار سیاه بیشتر شده؟ مردم از تاخیر واریز پول سهام عدالت خسته شده‌اند. مشکلاتی که نه در بانک حل شده و نه در کارگزاری و نه در تماس‌های مکرر. برخی می‌گویند می‌خواهند فقط سهام‌شان را بفروشند تا از این همه سردرگمی و رفت و آمد خلاص شوند.

«وقتی اینقدر بانک‌ها مردم رو علاف می‌کنن و پاسخ درستی نمیدن، مردم هم مجبور میشن از راه دیگه سهام را بفروشن، دو ماهه واگذار کردم چقدر دیگه صبر کنم؟ همه مشخصات و مدارکم رو بارها چک کردم و کاملا درسته.»

«من که هر کاری می‌کنم شماره شبا رو سازمان خصوصی‌سازی تایید نمی‌کنه. یکی رو به من معرفی کنید میخوام کل سهامم رو یکجا بفروشم. تمام.»

«من پول لازمم بدجوری. هر کسی مشتریه من صد درصدشو وکالتی یا به هر طریقی میفروشم. الان ۵۵ روزه دادم بانک ملت اونم ریختن مال طرف خریدار.»

«مارو مسخره کردین بعد ۳۰ روز ۷۰ هزار تومن میریزین. من تو بازار آزاد می‌فروشم زیر فی.»

«من ۳۰ درصد سهام را ۱۳ خرداد از طریق سعدی فروختم توی دو ماه کلا سه میلیون واریز کردن اونم توی چند مرحله. ۷۰ درصد بقیه را یکجا وکالتی می‌فروشم.»

«وقتی بانک پول نمیده اینجور زودتر به نیازم میرسم. بعدم بانک داره ۱۰ هزار تومن ۱۰ هزار تومن میریزه.»

«من مستاجرم با این قیمت‌های فضایی اجاره دلم میخواد یکجا بفروشم بذارمش روی پول خونه. الان دیگه برام مهم نیست قیمت سهامم یه میلیونه یا ۱۰۰ میلیون.»

«من می‌دونستم بازار آزادی در کاره دو ماه قبل همونجا می‌فروختم ماشینم را تعمیر می‌کردم. اون موقع ماشینم با پونصد درست میشد الان با سه چهار میلیون هم نمیشه.»/تجارت نیوز

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۴ دیدگاه ها

  1. من یکماه بیشتره ب کارگزتربانک سپه فروختم سهامم ۱ملیونی هست فقط ششصدتومان بهم داده یعنی چی خیلی دستمون خالیه کارگریم خداروخوش نمیاداینجورسرمون میارید

  2. سلام من سهامم پانصد هزار تمنیه فک کنم الان ارزشش شده بیست میلیون تومان من واقعاً پول لازمم میفروشمش به قیمت خیلی کمتر قیمت پیشنهادی تونو بگین صحبت کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا