اجتماعیاستانیسلامتمازندران

استاندار مازندران: ۲۵۰۰ بیمار خاص مازندرانی به خون نیاز دارند

خبرمهم: استاندار مازندران از اهدای خون مستمر مردم استان به عنوان نشان‌دهنده فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی مازندرانی‌ها یاد کرد و گفت: ۲۵۰۰ بیمار خاص در این استان به خون نیاز دارند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، احمد حسین‌زادگان در دیدار مدیرکل انتقال خون مازندران و مدیران این سازمان به مناسب هفته انتقال خون، اظهار کرد: اهدای بیش از ۱۲۹ هزار واحد خون در سال ۹۸ در مازندران و کسب رتبه دوم در این حوزه در سطح کشور ارزشمند است.

وی به تامین نیاز حدود ۲۵۰۰ بیمار خاص در استان توسط این سازمان اشاره کرد و افزود: مازندرانی‌ها همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیدند در امورات مختلف در کمک به هموطنان جایگاه ویژه ای دارند.

استاندار مازندران از فعالیت مدیران، پزشکان و پرسنل در سازمان انتقال خون قدردانی کرد و گفت: تلاش‌ها و آگاه‌ سازی سازمان انتقال خون در مشارکت حداکثری مردم در اهدای مستمر خون موثر است اما افزایش مشارکت جهت جبران کمبودها نیازمند استفاده حداکثری از ابزارهای رسانه‌ای است.

وی فعالیت این سازمان را در تامین نیازهای خونی مراکز درمانی مهم برشمرد و تصریح کرد: حمایت‌های لازم را جهت برطرف شدن کمبودها خواهیم داشت و دستگاه‌های استانی نیز باید حداکثر مشارکت را در تامین نیازهای این سازمان داشته باشند.

استاندار مازندران اجرای برخی طرح‌ها را کمک غیرمستقیم به برخی سازمان های دولتی دانست و گفت: اجرای طرح کاهش تصادفات، ضمن حفظ جان مردم، منجر به استفاده کمتر از بانک‌خون و همچنین کاهش هزینه‌های بیمه‌ها خواهد شد.

حسین‌زادگان خواستار تشویق بیشتر مردم برای اهدای خون شد و اظهار داشت: ویروس کرونا موجب کاهش مراجعه مردم جهت انتقال خون شده اما ضرورت دارد سازمان انتقال خون با استفاده از رسانه‌های گروهی،‌ سمن‌ها و فضای مجازی مردم را نسبت به اهمیت و همچنین بی‌خطر بودن اهدای خون در دوران کرونا آگاه کند./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا