اجتماعیسلامت

وضعیت عرضه واکسن آنفلوانزا تولید داخل در کشور

خبرمهم: معاون کل وزارت بهداشت، از نهایی شدن تولید واکسن آنفلوانزا در کشور خبر داد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، ایرج حریرچی، در ارتباط با تأمین واکسن آنفلوانزا با توجه به شیوع ویروس کرونا و استفاده از آن برای زمان فصل سرد سال، گفت: امسال به طور قطع میزان تجویز واکسن آنفلوانزا را در گروه‌های آسیب پذیر اضافه خواهیم کرد.

وی افزود: زنان باردار که تحت پوشش مراکز بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت هستند و افرادی که ریسک پذیر بوده و بیماری زمینه‌ای دارند، به طور حتم این واکسن را خواهند گرفت.

حریرچی ادامه داد: سیاست وزارت بهداشت استفاده ۱۰۰ درصدی افراد از واکسن آنفلوانزا نیست و برای سایر افرادی که تمایل به استفاده از آن دارند واکسن تهیه می‌شود تا بتوانند با قیمت ارزان خریداری کنند.

وی در ارتباط با استفاده از ماسک، افزود: در شرایط کنونی که میزان فوتی ناشی از بیماری کووید ۱۹ افزایش پیدا کرده است و حدود یک پنجم موارد فوت کشور را این بیماری تشکیل می‌دهد، مهم‌ترین اولویت، استفاده همگانی مردم از ماسک است و اگر استفاده از ماسک به ۹۵ درصد در میان مردم برسد به اندازه تعطیلی‌های شدید فروردین ماه مؤثر خواهد بود.

معاون کل وزارت بهداشت، از مردم درخواست کرد تا از هرگونه تجمع و مهمانی به صورت اکید خودداری کنند و حتماً مراقب کودکان و نوجوانان خود باشند.

وی تاکید کرد: ثابت شده است که کودکان نیز همانند بزرگسالان به این ویروس مبتلا می‌شوند و علاوه بر اینکه در خودشان علائم بیماری بروز پیدا می‌کند می‌توانند پدربزرگ و مادربزرگ خود را نیز مبتلا کنند.

حریرچی تصریح کرد: باید خروج بچه‌ها و افراد پرریسک از منزل به صفر و یا به حداقل برسد.

وی در ارتباط با استفاده از لوازم بهداشتی نیز به منظور پیشگیری از این بیماری، گفت: تاکید ما بر استفاده از ماسک و همچنین شستشوی دست‌ها با آب و صابون است.

معاون کل وزارت بهداشت، افزود: اگر آب و صابون در دسترس نبود می‌توان از محلول‌های ضدعفونی دست استفاده کرد.

وی ادامه داد: در ارتباط با لوازم بهداشتی، هیچ کمبودی وجود ندارد و حتی مازاد هم وجود دارد و در این زمینه امر صادرات را نیز انجام می‌دهیم، اما صادرات به صورت قطره چکانی انجام می‌شود تا در صورت نیاز با کمبود مواجه نشویم/مهر

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا