اجتماعی

روایت عجیب و دردناک یک خاکسپاری

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،   مریم یعقوبی از اهالی مطبوعات، در غم از دست دادن مادر به سوگ نشسته است.

او روایت عجیب و دردناک از وضعیت خاکسپاری مادر خود منتشر کرده است که آن را می خوانید:

مادرم شنبه مریض شد، یکشنبه بستری، دوشنبه گفتند کروناست و رفت زیر دستگاه ونتیلاتور، دو روز گفتند حالش بهتر شده، سطح اکسیژنش رسید به ۹۲، گفتند ۵شنبه از دستگاه جدا میشه، شد، ولی با سکته قلبی تا ظهر جنازه ترخیص نشد و گفتند جمعه برای تشییع بیایید.

۵ شنبه ساعت ۹ شب زنگ‌ زدند و گفتند سردخانه ظرفیت ندارد، بیائید جنازه را ببرید و تحویل بهشت زهرا بدهید.

۹ شب رفتیم. خواهرم صورت مادر را دید. همه را بیرون کردند و مدتی بعد جنازه را تحویل آمبولانس دادند تا به سردخانه‌ی بهشت زهرا منتقل شود. صبح جمعه به سالن عروجیان رفتیم. بعد نماز و تشییع. ظهر به خاک سپردیم.

بعد اتمام مراسم و موقع بازگشت به خانه، تلفن‌ها شروع شد. از بیمارستانبودند: « جنازه مادرتون هنوز اینجاست، اون جنازه ای که بردید، برای خانواده دیگری بود. اشتباه شده» خدایا این درد را به کی بگم؟

قلب‌ ما پاره پاره شد. یک گروه برگشتیم بیمارستان تا جنازه مادر را تحویل بگیریم. گروه دیگر همانجا دنبال خانواده متوفی بودند که ما جنازه او را دفن کرده بودیم. در سالن عروجیان به برادرم گفتند جنازه مادرتون اینجاست!

خدایا این چه داستانی است؟ ما جلوی بیمارستان بودیم، ولی مادر آنجاست؟ پسرخواهرم رفت به داخل بیمارستان رفت و بعد سردخانه آن. مادرم در بیمارستان بود.

پس جنازه ای که با نام مادر من در غسالخانه است متعلق به کیست؟ قلبمان ترکید. امروز ۳ جنازه به نام مادر من به بهشت زهرا رفته و مادر من با یک نام دیگر هنوز سردخانه بیمارستان است. با آمبولانس، همراه جنازه مادرم و سایه به سایه آن دوباره به سوی بهشت زهرا رفتیم.

خواهرم مجبور شد داخل غسالخانه برود و مطمئن شود که مادرم را جای دیگه نبرند. ما نیز رفتیم سر قبر.

از درد آن خانواده ای که مادرشان را گم کرده بودند، و بعد مجبور شدند قبر را بشکافند و جنازه رو با کلی آهک بهشون تحویل بدهند، چیزی دیگر نمی گویم. برای تمام عمرم دیدن این دردها کافی بود/ باشگاه روزنامه‌نگاران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۴ دیدگاه ها

  1. ضمن عرض تسلیت به شما خواهر گرامی
    واقعا جای تاسف داره
    از قدیم شنیده بودم تو بیمارستان امکان تعویض نوزاد هست ولی نشنیده بودم امکان تعویض جنازه باشه. متاسفانه اگه هر کسی با کمی مسئولیت کار کنه شاهد اشتباهات چنین فاحشی نخواهیم بود. ترا بخدا مسئولین امر گوش کنند انشالله مرگ نباشه ، عزاداری نباشه، آیا چنین شرایطی را برای خودتون می پسندید؟ توی بهشت زهرا کار خوبی که کردن مشاور گذاشتند چه اشکالی داره تو بیمارستان و سازمان های دولتی هم مشاور باشه تا افرادیکه وارد بکار هستند مسئولیت کار را تا آخرین لحظه پذیرا باشند و اینگونه مرهمی بر دل داغدار خانواده معزا باشند.

  2. چه دردناک فقط کافیه چشمتون رو ببندید وخودتون رو تو شرایط این خانواده بزارین نفس من که به شماره افتاد خواهرم بهت تسلیت میگم وبه مسئولین دستمریزاد کاهلی تا این حد خداااااایا خودت کمکون کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا