اجتماعیفرهنگی

کنکور به تعویق نمی‌افتد مگر با ابلاغ ستاد مبارزه با کرونا

خبرمهم: زرین‌آمیزی گفت: کنکور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان معین برگزار خواهد شد، مگر اینکه ستاد مبارزه با کرونا تعویق آن را اعلام کند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره دلایل به تعویق نیفتادن کنکور‌های سراسری، گفت: تعداد زیادی از داوطلبان برای کنکور‌های امسال زحمت کشیده اند و با توجه به رعایت اصل عدالت آموزشی به تعویق انداختن کنکور‌های سراسری امسال و یا لغو کردن آن‌ها به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی از سوی تعدادی داوطلب انصاف نیست.

او در ادامه بیان کرد: لغو آزمون‌های سراسری باعث می‌شود داوطلبانی که می‌خواهند امسال از طریق کنکور وارد دانشگاه شوند از حق خود محروم می‌شوند.

سخنگوی سازمان سنجش اظهار کرد: با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا در کشور زمان برگزاری کنکورهای سراسری به داوطلبان اعلام شده است.

زرین آمیزی افزود: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ابلاغ آن به حوزه‌ها و داوطلبان، مقرر است که کنکورهای سراسری برگزار شود مگر اینکه از ستاد مبارزه با کرونا و مراجع بالا دستی سازمان سنجش ابلاغ شود که کنکور به تعویق بیفتد و زمان دیگری برای آن در نظر گرفته شود.

او یادآوری کرد: اگر آزمون‌های سراسری در تاریخ‌ هایی که اعلام شده است برگزار نشود با توجه به پیش بینی شروع موج دوم شیوع ویروس کرونا در پاییز (شامل کرونا و آنفلوآنزا) بعید می‌دانیم بتوانیم کنکور‌های سراسری سال ۹۹ را برگزار کنیم./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا