اجتماعیاستانیتهرانسلامت

زالی: روند افزایشی کرونا تیم درمان را دچار فرسودگی می کند

خبرمهم: فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با اشاره به آمادگی کامل بیمارستانها و کادر بهداشت و درمان در راستای ارائه خدمات به بیمارن مبتلا به کرونا گفت: علیرغم تمامی جنبه های مثبت، پتانسیل های بالا و آمادگی تیم درمان، ممکن است با افزایش آمار مبتلایان تیم درمان دچار فرسودگی شود.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر علیرضا زالی در گفت و گویی تلویزیونی با اشاره به افزایش آمار نگران کننده مبتلایان به کرونا در تهران اظهار داشت: در ۲۴ ساعتی که گذشت تعداد بیمارانی که با تشخیص کرونا در بخش های عادی بستری شدند به رقمی بالغ بر ۳۹۹ بیمار رسید.

وی افزود: در سه هفته اخیر بالاترین میزان بستری شدگان بیماران مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت ویژه به عددی بیش از ۱۲۲ نفر رسیده است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با اشاره به این که میزان بیماران مبتلا به کرونا و بستری شدگان در بخش های عادی و ویژه به شکل چشمگیری روند صعودی داشته خاطرنشان کرد: تعداد بیمارانی که طی ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان های تهران نیز مرخص شده اند ۴۷۰ نفر بوده و به طور کلی برای اولین بار آمار بستری شدگان از ترخیص شدگان پیشی گرفته است.

زالی با بیان این که علائم تنفسی در بیماران مبتلا به کرونا بیش از سایر عوارض می تواند منجر به ماندگاری بیمار در بیمارستان ها شود افزود: الگوی مراجعان کرونایی در بیمارستانهای شهر تهران همچنان تب  و تنگی نفس است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران از استمرار خدمات و تلاش های ایثارگرانه کادر درمانی و بهداشتی برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ خبر داد و تاکید کرد: قریب به چهار ماه از شیوع پاندمی کرونا می گذرد و کادر پزشکی شبانه روز خدمات منحصر بفردی ارائه می دهند.

وی با اشاره به آمادگی کامل بیمارستانها و کادر بهداشت و درمان در راستای ارائه خدمات به بیمارن مبتلا به کرونا خاطرنشان کرد:  علیرغم تمامی  جنبه های مثبت، پتانسیل های بالا و آمادگی تیم درمان، ممکن است با افزایش آمار مبتلایان تیم درمان دچار فرسودگی شوند.

دکتر زالی مداخله جدی تر مسئولان در حوزه مدیریت ورودی بیمارستان ها را ضروری دانست و گفت: با تغییرات آماری باید تصمیمات لازم و جدید متناسب با مقابله با بیماری کرونا اتخاذ شود./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا