اجتماعیاستانیسلامتفرهنگی

اوج کرونا در بوشهر/ از تجمع به هر شکل پرهیز شود

خبرمهم: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به روند صعودی کرونا در این استان، از همه خواست به توصیه‌های بهداشتی پایبند باشند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر امروز در در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد از یک ماه گذشته تاکنون روند شیوع ویروس و ابتلا به بیماری کرونا در این استان صعودی بوده است.

او افزود: ماه گذشته تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر کمتر از ۵۰۰ نفر بود، اما امروز این آمار به هزار و ۱۲۶ نفر رسیده است که از این تعداد تاکنون ۱۴ نفر فوت شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: با افزایش تعداد مبتلایان، تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها هم افزایش می‌یابد و  این اتفاق می‌تواند باعث افزایش فوتی‌ها شود.

در زمان استفاده از کولر پنجره را باز کنید

کشمیری بیان کرد: با توجه به افزایش بستری‌ها و فوتی‌ها در استان‌های گرمسیری از جمله هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان به نظر می‌رسد شاید ازدحام مردم در اتاق‌ها به علت گرمی هوا و استفاده از خنک‌کننده‌ها در شیوع ویروس کرونا بی تاثیر نباشد به همین دلیل توصیه می‌شود افراد پنجره‌ها را باز نگه دارند و فضا به طور کامل بسته نباشد.

او، توجه نکردن به مسائل بهداشتی، افزایش مسافرت‌ها، برگزاری مراسم جشن و عزاداری، و دورهمی‌ها را از جمله دلایل افزایش شیوع بیماری کرونا در استان عنوان کرد و از مردم خواست از حضور در هر اجتماعی بپرهیزند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر تاکید کرد: افراد مبتلا سعی کنند برای دریافت خدمات در مراکز مختلف از جمله دندانپزشکی حضور نیابند.

روی فرهنگ عمومی حساب باز کرده‌ایم

کشمیری  ادامه  داد: قوه قهریه‌ای نداریم که بخواهیم همه کسانی که بیمار نیستند و تنها ناقل هستند را محصور کنیم، اما در این شرایط روی سواد سلامت، سواد رسانه و فرهنگ عمومی مردم استان حساب بازکرده‌ایم و انتظار می‌رود به توصیه‌ها توجه شود.

او گفت: انتظار داریم با کسانی‌که قوانین را زیر پا می‌گذارند با شدت عمل بیشتری برخورد شود، زیرا حضور فرد کرونا مثبت در یک جمع باعث انتشار بیماری می‌شود.

افزایش آزمایشگاه‌های کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: ۱۷مرکز بیماریابی در استان بوشهر راه‌اندازی شده و این مراکز روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ نمونه می‌گیرند، همچنین آزمایشگاه‌ تشخیص کرونا در برازجان ایجاد شده، آزمایشگاه بوشهر نیز تقویت شده و آزمایشگاه عسلویه هم در آستانه افتتاح است.

کشمیری گفت: براساس نظر کارشناسان استفاده از ماسک حتی اگر یک پارچه ساده باشد موثر و ضروری است و از انتقال ویروس جلوگیری می‌کند.

او تاکید کرد: نگرانی درباره ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار بیمار دیابتی، قلبی و عروقی، و سرطانی که شیمی درمانی می‌شوند و افرادی که از کورتن استفاه می‌کنند بیشتر است و باید مراقبت‌ها و پیشگیری‌ها بیشتر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: با توجه به روند افزایش بیماری در استان و نبود امکان تعطیلی اجتماع‌ها انتظار داریم از تشکیل هر گونه تجمعی جلوگیری شود.

کشمیری  افزود: افزایش موارد مثبت بتدریج منجر به افزایش موارد بستری و ادامه این روند منجر به افزایش مرگ می‌شود.

کشمیری گفت: در اوج بیماری قرار داریم و باید کاری کرد که این افزایش در یک نقطه بشکند و بیش از این بیماری در استان گسترش نیابد./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا