اجتماعیاستانیاصفهانتبریزتهرانخراسانفارسقممازندران

مصرف قند، نمک و چربی را محدود و با کرونا مقابله کنید

خبرمهم: مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تاکید کرد که در شرایط فعلی مصرف مواد قندی،‌ شیرینی، پرنمک،‌ پرچرب و سرخ شده و پر روغن بسیار محدود شود تا سیستم ایمنی بدن عملکرد طبیعی خود را داشته باشد و بتواند در برابر ابتلا به کرونا مقابله کند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، دکتر زهرا عبداللهی در نشستی ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران، درباره نحوه تغذیه در شرایط بحران کرونا و بعد از ماه مبارک رمضان، گفت: یک توصیه و نکته کلی این است که وقتی مصرف زیاد مواد قندی‌، شیرینی، پرچرب، شور و پرنمک و سرخ شده و به طور خلاصه وقتی مصرف قند، نمک و چربی بیش از حد معمول باشد،‌ عاملی برای تضعیف سیستم ایمنی بدن محسوب می‌شود و در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را از نظر تغذیه افزایش می‌دهد.

مصرف قند، نمک و چربی را محدود و با کرونا مقابله کنید

وی افزود: بنابراین توصیه کلی این است که همیشه و به‌ ویژه در شرایط فعلی مصرف مواد قندی،‌ شیرینی، پرنمک،‌ پرچرب و سرخ شده و پرروغن را بسیار محدود کنید تا سیستم ایمنی بدن عملکرد طبیعی خود را داشته باشد و بتواند در برابر ابتلا به کرونا مقابله کند. یک توصیه دیگر این است که در تغذیه روزانه استفاده از مواد آنتی‌اکسیدانی که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند را مورد توجه قرار دهیم.

لزوم سرو سالادهای بسته‌بندی و بهداشتی در رستوران‌ها

عبداللهی ادامه داد: بنابراین مصرف روزانه و کافی سبزی و میوه حتما توصیه می‌شود. در عین حال با باز شدن فعالیت رستوران‌ها اگر مردم می‌خواستند به رستوران روند،‌ بهتر است که یکسری نکات را رعایت کنند. مصرف میوه و سبزی در منزل مورد تاکید است تا آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی برای بدن تامین شود، اما در شرایط فعلی در رستوران‌ها در صورتی که سالاد بسته‌بندی شده و دارای مجوز بهداشتی باشد،‌ مصرف شود.

وی همچنین گفت: باید توجه کرد که هرچقدر که اصول تغذیه صحیح را بیشتر رعایت کنیم، سیستم ایمنی بدن بیشتر تقویت می‌شود. با مصرف متعادل و متنوع از همه مواد غذایی و رعایت بهداشت مواد غذایی می‌توان در این راستا گام برداشت. باید توجه کرد که اگر مردم خواستند به رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها بروند،‌ به مکان‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، رفته و در عین حال سعی کنیم غذای کم نمک، کم چربی و کم روغن مصرف کنیم/ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا