اجتماعیاستانیاصفهانتبریزتهرانخراسانسلامتفارسقممازندران

۹ خاصیت شگفت انگیز روغن زیتون برای پوست، مو و ناخن‌ها

خبرمهم: روغن زیتون سرشار از ویتامین‌های مختلفی از جمله A. D. K و E. است که در تقویت زیبایی نقش اساسی دارد. در حقیقت، این روغن به عنوان یک ماده اصلی در تعدادی از محصولات پاک کننده صورت، محصولات مراقبت از مو، صابون‌های شستشوی بدن و لوسیون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، روغن زیتون خواص فراوانی دارد و به طور گسترده برای اهداف مراقبت‌های بهداشتی، مراقبت از پوست و مو استفاده می‌شود. این ماده با فرآوری زیتون و استخراج روغن آن‌ها تهیه می‌شود و به شکل‌های مختلفی بدست می‌آید. روغن زیتون مجموعه‌ای از کاربرد‌های زیبایی را ارائه می‌دهد که در این مطلب بیان شده است.

به غیر از استفاده از روغن زیتون در سس سالاد یا سایر مواد غذایی می‌توانید از آن برای مراقبت از پوست، مو و ناخن خود استفاده کنید.

روغن زیتون سرشار از ویتامین‌های مختلفی از جمله A.، D.، K. و E. است که در تقویت زیبایی نقش اساسی دارد.

در حقیقت، این روغن به عنوان یک ماده اصلی در تعدادی از محصولات پاک کننده صورت، محصولات مراقبت از مو، صابون‌های شستشوی بدن و لوسیون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای بهداشتی روغن زیتون

در اینجا دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد از روغن زیتون باید به طور روزانه استفاده کنید.

۱. مرطوب نگه داشتن پوست

روغن زیتون دارای خواص مرطوب کنندگی فراوانی است که کمک می‌کند پوستی نرم، صاف و مرطوب داشته باشید. به راحتی در اعماق پوست نفوذ می‌کند و نتایج فوق العاده در دراز مدت دارد. به ویژه برای کسانی که پوست خشک دارند بسیار مفید است.

علاوه بر این، چربی‌های طبیعی موجود در روغن زیتون در تولید سبوم نقش دارند. Sebum روان کننده طبیعی بدن است. همچنین، روغن زیتون می‌تواند به ترمیم سلول‌های آسیب دیده پوست کمک کند.

یک مطالعه سال ۲۰۱۶ که در مجله نانو مواد و نانوتکنولوژی به چاپ رسیده است، نتیجه می‌گیرد که میکرو امولسیون روغن زیتون یک فرمول جذاب در مطالعات توسعه محصولات آرایشی است و می‌تواند به عنوان یک سیستم تحویل مواد آرایشی یا ترکیبات فعال بیولوژیکی مورد استفاده قرار گیرد.

• بعد از دوش گرفتن یا حمام، پوست خود را به آرامی خشک کنید. از روغن زیتون به عنوان مرطوب کننده استفاده کرده و در حالی که هنوز کمی مرطوب است آن را بر روی پوست خود ماساژ دهید.

• از طرف دیگر، روغن زیتون را در تمام طول صورت، دست‌ها و پا‌ها در هنگام خواب میل کنید تا از داشتن پوست مرطوب و لطیف در صبح لذت ببرید.

بخوانید:
۹ دلیل استفاده از روغن زیتون برای پوست، مو و ناخن‌ها

۲. جلوگیری از پیری زودرس پوست

با افزایش، علائم پیری مانند چین و چروک و خطوط ریز بر روی پوست شروع به خودنمایی می‌کند. اما با استفاده از روغن زیتون می‌توانید از ظهور این علائم جلوگیری کنید.

ویتامین E.، یک آنتی اکسیدان قوی موجود در روغن زیتون است، به بازسازی سلول‌های جدید پوست کمک می‌کند تا پوست را سلامت و مرطوب نگه دارید. همچنین، می‌تواند پوست را تقویت کند تا از علائم زودرس پیری جلوگیری کند.

اسید‌های چرب اشباع نشده موجود در روغن زیتون باعث جوانسازی پوست شده و آن را جوان نگه می‌دارند.

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ در PLOS One منتشر شده است، از تأثیر مفید روغن زیتون در رژیم غذایی یا عادات رژیم غذایی سالم مرتبط با مصرف روغن زیتون بر شدت عکس برداری صورت پشتیبانی می‌کند.

• روغن زیتون را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. ممکن است از آن برای پخت و پز یا به عنوان سس سالاد استفاده کنید.

• برای درمان روزانه، مقداری روغن زیتون ولرم را به آرامی روی حداقل ۵ دقیقه روی صورت، گردن، دست‌ها و پا‌ها ماساژ دهید. این کار را هر شب قبل از رختخواب انجام دهید.

• گزینه دیگر، قرار دادن ۲ قاشق غذاخوری عسل خام ارگانیک، ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک فنجان پالپ رسیده رسیده در ظرف است. خوب مخلوط کرده و آن را روی صورت خود بمالید. بگذارید حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند و بعد مخلوط را با آب گرم بشویید. هفته‌ای یک یا دو بار از این ماسک استفاده کنید.

۹ دلیل استفاده از روغن زیتون برای پوست، مو و ناخن‌ها

۳. تسکین آفتاب سوختگی

اگر پوست شما با آفتاب سوخته شده باشد، از روغن زیتون به عنوان یک درمان استفاده کنید. این ماده می‌تواند به بهبودی حتی آفتاب سوختگی‌های شدید کمک کند.

• روغن زیتون آفتاب سوختگی را تسکین می‌دهد.

• خاصیت تسکین دهندگی و مرطوب کنندگی روغن زیتون به کاهش التهاب و احیای پوست کمک می‌کند. همچنین از لایه برداری پوست، که یک علامت شایع آفتاب سوختگی است، جلوگیری می‌کند.

• با استفاده منظم از روغن زیتون می‌تواند شدت آسیب‌های آفتاب به پوست را کاهش داده و آن را سالم نگه دارد. نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ منتشر شده است نشان می‌دهد که روغن زیتون می‌تواند حدود ۲۰ ٪ از اشعه ماوراء بنفش را از بین ببرد.

• کافی است مقداری روغن زیتون را روی ناحیه آفتاب سوخته بمالید و چند ساعت آن را بر روی پوست بگذارید. سپس آن را با آب خنک بشویید. این کار را چندین بار در روز به مدت چند روز انجام دهید تا بهبودی پیدا کند.

• همچنین می‌توانید مقداری روغن زیتون را به حمام گرم خود اضافه کنید و بدن خود را حداقل ۳۰ دقیقه در آن خیس کنید. این کار را حداقل یک بار در هفته انجام دهید.

۹ دلیل استفاده از روغن زیتون برای پوست، مو و ناخن‌ها

۴- تقویت سلامت و زیبایی مو‌ها

مسئله اصلی نازکی یا ریزش مو است. روغن زیتون می‌تواند برای سلامتی مو بسیار مفید باشد. در حقیقت، این روغن جواب و راه حل اصلی تعدادی از مشکلات نازکی و ریزش مو است.

طبیعت مرطوب کننده روغن زیتون باعث رشد مو‌های سالم می‌شود. همچنین، روغن زیتون به عمق تار‌های مو نفوذ کرده و بافت پوست سر را نرم می‌کند و التهاب پوست سر را درمان کند.

• مقداری روغن زیتون را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست سر خود (با حرکت دایره ای) ماساژ دهید.

• اجازه دهید یک شب روی پوست سر تان بماند.

• صبح روز بعد، طبق معمول مو‌های خود را با شامپو بشویید.

• این کار را ۲ یا ۳ بار در هفته انجام دهید.

۹ دلیل استفاده از روغن زیتون برای پوست، مو و ناخن‌ها


۵- محو کردن لکه‌های سیاه دور چشم

برای خلاص شدن از لکه‌های تیره زیر چشم‌ها می‌توانید از روغن زیتون استفاده کنید. روغن زیتون حاوی پلی فنول، ویتامین E. و فیتواسترول‌هایی است که به درخشان شدن پوست و از بین بردن لکه‌های تیره کمک می‌کند.

روغن زیتون لکه‌های سیاه را محو می‌کند. روغن زیتون همچنین پوست لطیف اطراف چشم‌ها را تغذیه کرده و خطوط ریز را نرم می‌کند.

• مقداری روغن زیتون را به زیر چشم خود بمالید و قبل از خواب چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید. صبح روز بعد آن ناحیه را با آب بشویید. سعی کنید یکبار در روز این عمل را تکرار کنید.

• گزینه دیگر این است که مقادیر مساوی روغن زیتون و آب لیمو مخلوط کنید و مخلوط را روی لکه‌های تیره اطراف چشم خود بمالید. ۱۰ دقیقه آن را بگذارید و بعد صورت خود را با آب ولرم بشویید. این کار را ۱ یا ۲ بار در روز انجام دهید.

۹ دلیل استفاده از روغن زیتون برای پوست، مو و ناخن‌ها

۶. ترمیم ترک پاشنه پا

پاشنه‌های ترک خورده و خشک برای بهبودی به رطوبت نیاز دارند. روغن زیتون با داشتن خاصیت مرطوب کنندگی قوی راه حل مناسبی برای رفع این مشکل است. برای دریافت بهترین نتیجه، قبل از رفتن به رختخواب مقداری روغن زیتون به پاشنه‌های پای خود بمالید. این کار را در دفعات پیوسته انجام دهید تا ترک‌ها به خوبی درمان شوند.

• پا‌ها را ۱۰ دقیقه در آب صابون خیس کنید.

• پا‌های خود را به آرامی با سنگ پا بشویید.

• پا‌ها را با آب بشویید و آن‌ها را کاملا خشک کنید.

• مقدار زیادی روغن زیتون را روی پاشنه و کف پا بمالید.

• ۵ دقیقه ماساژ دهید.

• یک جفت جوراب تمیز به پا کنید و سپس به رختخواب بروید.

• این کار را چند روز تکرار کنید تا ترک‌های پاشنه پای شما به طور کامل بهبود یابد.

۹ دلیل استفاده از روغن زیتون برای پوست، مو و ناخن‌ها

۷. تقویت ناخن‌های شکننده

روغن زیتون همچنین به دلیل داشتن ویتامین E.، درمانی خوبی برای ناخن‌های ضعیف و شکننده است. خاصیت مرطوب کنندگی آن به ترمیم ناخن‌ها کمک می‌کند و باعث می‌شود کوتیکول ناخن‌ها نرم و قوی باشند.

روغن زیتون ناخن‌های شکننده را تقویت می‌کند.

روغن زیتون همچنین می‌تواند مانع از ایجاد پوسته‌ها ریز در اطراف ناخن‌ها شود، قسمت‌های کوچکی از پوست که کوتیکول‌ها را آویزان می‌کند و می‌تواند موجب ایجاد درد و ناراحتی زیادی شود.

• قبل از رفتن به رختخواب، چند دقیقه روغن زیتون را روی ناخن‌های خود ماساژ دهید.

• سپس دستکش‌های نخی به دست کنید و بعد بخوابید.

• صبح روز بعد ناخن‌های خود را با آب گرم بشویید.

• سعی کنید حداقل روزی یکبار این عمل را انجام دهید.

۹ دلیل استفاده از روغن زیتون برای پوست، مو و ناخن‌ها

۸. درمان خشکی لب‌ها

روغن زیتون به دلیل دارا بودن ویتامین E. در درمان لب‌های ترک خورده و خشک بسیار مؤثر است. همچنین به عنوان یک مرطوب کننده لب عمل می‌کند تا لب بافتی نرم و صاف پیدا کند.

این ماده همچنین باعث براق شدن لب‌ها می‌شود.

• شکر درشت را با ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون ترکیب کنید. اگر می‌خواهید، کمی آب لیمو را به مخلوط اضافه کنید. برای جلوگیری از خشکی لب‌ها از مخلوط بر روی آن استفاده کنید. لب‌های خود را با آب ولرم بشویید، به آرامی خشک کنید و کمی روغن زیتون بر روی آن بمالید. این کار را چند بار در هفته انجام دهید.

• همچنین می‌توانید قبل از رفتن به رختخواب، روزانه روغن زیتون را مستقیماً روی لب خود بمالید تا از خشک شدن یا ترک خوردن آن‌ها جلوگیری کنید.

۹ دلیل استفاده از روغن زیتون برای پوست، مو و ناخن‌ها


۹. به عنوان یک پاک کننده طبیعی آرایش کار می‌کند

اگر یک بطری روغن زیتون در خانه دارید، دیگر نیازی به خرید یک ماده پاک کننده آرایشی تجاری ندارید. روغن زیتون به عنوان یک ماده پاک کننده طبیعی آرایش بسیار موثر عمل می‌کند.

این روغن به تمیز و پاک کردن سایر محصولات که ممکن است روی صورت خود استفاده کرده اید کمک می‌کند و یک درمان طبیعی عالی برای پاک کردن آرایش است. حتی می‌توانید به شما در خلاص شدن از آرایش‌های ضد آب کمک کند، که از بین بردن آن‌ها می‌تواند کاری بسیار سخت باشد.

علاوه بر این، به شما کمک می‌کند پوست خود را به خوبی مرطوب نگه دارید.

• برای پاک کردن آرایش‌های سبک، کمی روغن زیتون را روی یک توپ کوچک از پنبه بریزید. از این روش استفاده کنید تا آرایش صورتتان را پاک کنید. سپس صورت خود را بشویید.

• برای پاک کردن آرایش سنگین، چند قطره روغن زیتون را در تمام صورت خود بمالید. آن را روی صورت خود ماساژ داده و مدتی بگذارید روی آن بماند. در ادامه با پاک کردن صورت خود را با دستمال مرطوب و در نهایت شستشن با آب ولرم، کاملا تمیز کنید.

۹ دلیل استفاده از روغن زیتون برای پوست، مو و ناخن‌ها

نکات اضافی

۱. وقتی صحبت از روغن زیتون به میان می‌آید، محصولی با کیفیت و عالی انتخاب کنید که حاوی مواد افزودنی یا مواد شیمیایی نباشد.
۲. اگر پوست حساس یا پوست روغنی دارید و یا از شرایط پوستی مانند درماتیت رنج می‌برید، از روغن زیتون برای اهداف زیبایی استفاده نکنید.
۳. هنگام استفاده از روغن زیتون از قرار گرفتن در برابر گرمای بیش از حد و نور خودداری کنید.

فراموش نکنید که روغن زیتون را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، زیرا زیبایی از درون شما شروع می‌شود!/فرارو

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا