اجتماعیاستانیسلامتمازندران

صعودی شدن آمار بیماران کرونایی در مازندران پس از یک‌ماه

خبرمهم: در حالی آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی مازندران، یکی از ۲ دانشگاه علوم پزشکی استان، به دلیل عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عادی سازی رفتاری نسبت به ویروس کرونا روند افزایشی به خود گرفت که از سوم فروردین ماه سال جاری تا ۱۱ اردیبهشت روند کاهشی داشت.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، آمار بیماران کرونایی در مازندران پس از حدود یک ماه روند نزولی، بار دیگر طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی این استان روند افزایشی به خود گرفت و تعداد بیماران جدید بستری از آمار ترخیصی‌ها پیش افتاده است.

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در دوره زمانی ۲۴ ساعت گذشته ۹۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های تحت مدیریت این دانشگاه بستری و در همین مدت ۶۵ بیمار پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

در حالی آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی مازندران، یکی از ۲ دانشگاه علوم پزشکی استان، به دلیل عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عادی سازی رفتاری نسبت به ویروس کرونا روند افزایشی به خود گرفت که از سوم فروردین ماه سال جاری تا ۱۱ اردیبهشت روند کاهشی داشت.

پیش از این دانشگاه علوم پزشکی بابل، یکی دیگر از دانشگاه‌های علوم پزشکی در مازندران هم از افزایشی شدن آمار بستری بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه پس از دو هفته روند کاهشی خبر داده بود.

دانشگاه علوم پزشکی بابل اعلام کرده بود که تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های تحت مدیریت این دانشگاه در ۲۴ ساعت منتهی به ۱۱ اردیبهشت برای نخستین بار در دو هفته اخیر ۲۰ درصد افزایش یافته است و دوباره سه رقمی شده است.

بر اساس این گزارش، در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های این دانشگاه نیز ۲۴ بیمار بستری و ۲۰ بیمار نیز پس از بهبودی ترخیص شدند و مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه به ۱۱۲ نفر رسید.

افزایش آمار بیماران کرونایی در مازندران پس از ۲ هفته از آغاز فعالیت مشاغل کم خطر، گمانه زنی در مورد احتمال برگشت تعطیلی به این مشاغل و سخت گیری‌ها بیشتر به خصوص محدودیت‌های سفر را افزایش داده است.

نخستین بار ویروس کرونا در استان مازندران با شناسایی ۲ بیمار در شهرستان بابل در سی ام بهمن ماه شیوع یافت و پس از دو هفته آمار بیماران مشکوک بستری را به حدود ۲ هزار نفر رساند.

اکنون با افزایشی شدن دوباره روند بستری بیماران جدید کرونایی در بیمارستان‌های مازندران، صحت گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که این استان را در زمره ۶ استان دارای بالاترین مبتلایان به کرونا و وضعیت قرمز قرار داده، بیشتر مشخص می‌شود.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا