اجتماعیاستانیتهران

هشدار نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها

خبرمهم: نقشینه گفت: با توجه به شدت بارش باران در برخی استان‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: امشب در نیمه شمالی، جنوب غرب و نواحی مرکز کشور بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد تگرگ و در مناطق سردسیر نوار شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی برف و باران انتظار می‌رود.

وی افزود:  بارش در استان های البرز، تهران، شمال استان مرکزی، اردبیل، گیلان، غرب گلستان، زنجان و قزوین خواهد بود.

نقشینه با اشاره به اینکه فردا برای اکثر مناطق کشور به جز جنوب شرق هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان بارش تداوم دارد، بیان کرد: روز چهارشنبه در استان های زاگرس مرکزی بارش از شدت بیشتری برخوردار است که با این وجود احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن‌مسیل ها، طغیان رودخانه ها و لغزندگی جاده ها وجود دارد‌.

به گفته وی، طی امروز و فردا برای نیمه شمالی کشور وزش باد شدید، نفوذ توده هوای سرد و بارش برف پیش بینی می شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: طی روزهای سه شنبه تا پنج شنبه دمای هوا در نوار شمالی کشور ۶ تا ۱۲ درجه کاهش می یابد.

وی از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: روز پنج شنبه با ورود سامانه جدید بارشی در غرب، سواحل شمالی، دامنه های جنوبی البرز، شمال غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز و شرق کشور بارش باران، رعد و برق، وزش بادهای شدید و در مناطق مستعد تگرگ رخ خواهد داد.

این کارشناس سازمان هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها در برخی استان ها خبر داد و گفت: روز پنج شنبه در استان های کرمانشاه، کردستان، همدان، زنجان، مرکزی، لرستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، قزوین، البرز و تهران به سبب شدت بارش احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه و مسیل ها و لغزندگی محورهای مواصلاتی وجود دارد، ضمن آنکه طی روزهای جمعه و شنبه در اکثر مناطق کشور به جز جنوب شرق رعدو برق و وزش باد شدید خواهیم داشت.

تهران تا اوایل هفته آینده بارانی است

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: بنابر نقشه های هواشناسی تهران تا اوایل هفته آینده بارانی است به طوریکه گاهی رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد بارش تگرگ و در مناطق کوهستانی برف و گاهی کولاک رخ خواهد داد.

به گفته نقشینه، با توجه به بارش باران تا اوایل هفته آینده در تهران احتمال لغزندگی جاده ها، کاهش دید، آبگرفتگی معابر، کاهش دید در ارتفاعات، بالاآمدن سطح آب رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل ها و کاهش محسوس ۵ تا ۱۰ درجه ای دما را خواهیم داشت.

وی در پایان بیشینه دمای امروز مهرآباد ۱۴درجه سانتی گراد، چهارشنبه ۱۲ درجه و پنج شنبه ۹ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: کمینه دمای فردا مهرآباد ۷ درجه و شمیرانات ۵ درجه سانتی گراد خواهد بود./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا