اجتماعیاستانیتهرانسلامت

زالی مطرح کرد؛ ترویج فرآیند فاصله گذاری اجتماعی برای کنترل ویروس کرونا/ وجود ۳۱ هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی در پایتخت

خبرمهم: فرمانده مدیریت کرونای شهر تهران آخرین تصمیمات ستاد مقابله با بیماری کرونا در پایتخت را تشریح کرد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در شهر تهران که مهمان دویست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران بود، در گزارش عملکرد این نهاد گفت: در اولین روز شکل گیری ستاد آقای هاشمی و دیگر مدیران شهری و همچنین اعضای شورای شهر تهران در ستاد حضور پیدا کردند و با من تماس گرفتند و از این ستاد و برنامه‌های آن حمایت کردند که جای تشکر قدر دانی دارد.

وی افزود: بسیاری از اقدام‌ها در مدیریت شهری برای شهروندان رضایت خاطر ایجاد کرد که در اینجا نیز نقش مدیران خدمات شهری شهرداری تهران پر رنگ بود.

فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در شهر تهران ادامه داد: شهر تهران شهر پیچیده‌ای است و مختصات متفاوتی دارد که این ویژگی‌ آن را از دیگر شهرها متمایز می‌کند. یکی از ویژگی‌های شهر تهران جمعیت آن است، چراکه تراکم جمعیت در مناطق مرکزی و جنوبی تهران بالاست و در بسیاری از شهر‌های کشور این ظرفیت جمعیت وجود ندارد و باید گفت یکی دیگر از موارد شهر تهران یک میلیون جمعیت شهر است که گاهی برابری می‌کند با جمعیت یک شهر کشور که باز هم شکل مدیریت در پایتخت را با چالش جدی مواجه کرد.

او بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات تهران‌ شهرستان‌های اقماری آن است که بسیاری از آن‌ها از لحاظ خدمات بهداشتی و پزشکی با مشکل مواجه هستند و ما در این شرایط اپیدمی باید وحدت رویه، تصمیم گیری درون بخشی و برون بخشی را داشته باشیم که امروز می‌توانیم اعلام کنیم که در حوزه کرونا پیوستگی حکمرانی را شاهد هستیم.

فرمانده مدیریت کرونای شهر تهران افزود: امروز ۲۵ دستگاه پیوستگی عملکرد دارند و نکته دیگر استفاده از ظرفیت درمانی پایتخت است و بالغ بر ۱۱ هزار و ۹۰۰ تخت عمومی پزشکی داریم که در مجموع ۳۱ هزار و ۲۰۰ تخت در پایتخت است و ۸۰ درصد تخت‌های بیمارستانی از بخش پزشکی و درمانی و دانشگاهی است و تمایل ما نیز حرکت به سمت استفاده از تخت‌های پزشکی بود.

زالی ادامه داد: مجموع مرگ و میر در شهر تهران ۰.۲ درصد بود و اگر به کل جمعیت مراجعه کننده به بیمارستان تقسیم کنیم ۱.۳ درصد می‌شود که این رقم مطلوب است.

او بیان کرد: ترویج فرآیند خود مراقبتی باید محور اساسی تصمیم گیری های ما در شهر تهران باشد و مهم ترین راهبر تأثیرگذار در این امر فاصله گذاری اجتماعی است.

فرمانده مدیریت کرونای شهر تهران افزود: اینکه تا چه زمانی با ویروس کرونا درگیر هستیم، بستگی به شکل دخالت و عملکرد ما دارد و اگر مداخلات کم باشد داستان مقابله با کرونا متفاوت خواهد بود.باید بسیار هوشمندانه در شهر تهران عمل شود و تأکید من بر تحلیل آمار مبتلایان به ویروس کروناست و هرگونه شتابزدگی ما را با بحران جدید مواجه می‌کند و درخواست من از شورای شهر تهران مشارکت بیش از گذشته در تصمیمات‌ مدیریت شهری است.

فرمانده مدیریت کرونای شهر تهران افزود: در هفته آینده با تعداد بیشتر مبتلایان رو به رو خواهیم بود و حضور پر شمار شهروندان در سه روز گذشته در پایتخت آثار خود را نشان خواهد داد و این آثار تا ۹ روز آینده مشخص می‌شود، تلفات آن نیز تا دو هفته آینده معلوم می‌شود و نباید گفت شلوغی دو روز پیش در پایتخت هیچ اثری نداشت.

زالی ادامه داد: در پایتخت شاهد تردد افراد فرودست جامعه بودیم، راهکار برای حضور پیدا نکردن اقشار کم درآمد حمایت دستگاه‌ها از این دست افراد است، اما باید گفت نیاز به برنامه راهبردی و جامع داریم.

او بیان کرد: افرادی که در مراکز ماده ۱۶ نگهداری می‌شدند و معتاد متجاهر بودند، در سطح شهر تردد می‌کنند که این تردد و تجمعات به روان و سلامت شهر و شهروندان آسیب وارد می‌کند و باید گفت ما برای شهر تهران نیاز به شارژ مجدد حمایتی برای زباله گردها، کودکان کار و … داریم.

فرمانده مدیریت کرونای شهر تهران افزود: ممکن است اتباع بیگانه‌ای که در شهر تهران حضور دارند و کارت اقامت ندارند از ترس نداشتن کارت مذکور از مراجعه به مراکز درمانی خودداری کنند که این یک تهدید بزرگ است که تصمیم بر این شد درمان اتباع بیگانه به شکل بشر دوستانه رایگان باشد.

زالی ادامه داد: در شهر تهران به سازمان امور اجتماعی نیاز داریم تا اقشار خاص را جهت حمایت شناسایی کند و لازم است راهبرد حمایتی در شهر تهران به یک راهبرد فعال بدل شود و بسیاری از بسته‌های موجود تأثیری در زندگی شهروندان ندارد که باید به آن نیز توجه شود.

او بیان کرد: برنامه ریزی برای اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند انجام شده است و تأکید من این است که باید از تصمیمات عجولانه پرهیز کرد، زیرا این شکل تصمیم گیری موجب آسیب بیشتر می‌شود./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا