اجتماعیاستانیاصفهانتبریزتهرانخراسانفارسقممازندران

هشدار سازمان هواشناسی؛ دستگاه‌ها برای عبور سیلاب آماده باشند

خبرمهم: سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای ضمن اشاره به آغاز بارش شدید باران در برخی مناطق کشور از عصر امروز (۹ فروردین)، تاکید کرده است که کلیه دستگاه‌ها باید برای عبور سیلاب آماده باشند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است که از بعد ازظهر امروز (۹ فروردین) در استان‌های ایلام، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه وبویر احمد و غرب فارس بین ۵۰ تا ۷۰ میلیمتر بارش و به‌صورت محلی بیش از ۷۰ میلیمتر بارش پیش‌بینی می‌شود. همچنین در غرب اصفهان، بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان و غرب یزد نیز بارش‌ها بین ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر و به‌صورت محلی بیش از ۴۰ میلیمتر خواهد بود.

بر اساس این اخطاریه فردا (۱۰ فروردین) نیز بارش باران و وقوع رعد و برق در استان‌های  لرستان، شمال و شرق خوزستان، شرق چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال بوشهر و فارس پیش‌بینی می‌شود. بارش‌ در این استان‌ها بین ۷۰ تا ۱۱۰ میلیمتر و به‌ صورت محلی بیش از ۱۱۰ میلیمتر پیش‌بینی می‌شود. در استان‌های هرمزگان، جزایر خلیج فارس، کرمان، یزد، غرب اصفهان، جنوب خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیمتر بارش خواهیم داشت و پیش‌بینی می‌شود که بارش‌ها به‌صورت محلی در این نقاط بیش از ۵۰ میلیمتر باشد. در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، جنوب همدان، مرکزی، خراسان شمالی، البرز، قزوین، شمال و غرب تهران نیز بارش‌ها حداکثر بین ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر است. همچنین در ارتفاعات این استان‌ها بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

در ادامه اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است: بارش‌ها در کشور تا روز دوشنبه (۱۱ فروردین) ادامه دارد و بارش باران و رعد و برق در هرمزگان، جزایر اطراف تنگه هرمز، سیستان و بلوچستان، شرق یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، شمال و شرق خوزستان، لرستان و ایلام (حداکثر بین ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر) ادامه دارد. بارش‌ها به‌صورت محلی بیش از ۴۰ میلیمتر است.

در این روز در غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی، کرمانشاه، مرکزی و همدان بین ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر بارش پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات این استان‌ها نیز بارش برف دور از انتظار نیست.

بر اساس اخطاریه سازمان هواشناسی روز سه‌شنبه (۱۲ فروردین) بارش باران و رعد و برق در خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، خراسان شمالی(حداکثر بین ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر) پیش‌بینی می‌شود.

از این‌رو احتمال سیلاب و طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، صاعقه و تگرگ در کوهستان ها و مناطق مرتفع، اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی و لغزندگی جاده‌های کوهستانی وجود دارد. سازمان هواشناسی توصیه کرده است که در این بازه زمانی سدها مدیریت شوند و تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی در نظر گرفته شود. فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری و اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ محصولات کشاورزی، آمادگی دستگاه‌های خدمت رسان ازجمله شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها از توصیه‌های دیگر سازمان هواشناسی است./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا