اجتماعیاستانیتهران

پلمب واحد‌های صنفی مشغول به کار در روزهای کرونایی

خبرمهم: رئیس گشت تعزیرات حکومتی استان تهران از پلمب واحد‌های صنفی مشغول به کار در بازار خبر داد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، حسین ایزدی رئیس گشت تعزیرات حکومتی استان تهران درباره اقدامات انجام شده توسط گشت تعزیرات حکومتی استاندر روزهای ابتدایی سال ۹۹، گفت: طرح کشیک نوروزی در کل استان در حال اجرا است.

وی افزود: ماموریت اصلی ما در این ایام رسیدگی به اقلام بهداشتی مورد نیاز برای مبارزه با کروناست که این اقدامات شامل؛ شناسایی انبارهای احتکار و توزیع اقلام سلامت از قبیل ماسک و ژل‌های ضدعفونی کننده است.

ایزدی تصریح کرد: در این باره به صورت روزانه کشفیات قابل توجهی از ماسک‌ها و ژل‌های ضدعفونی کننده داشتیم که همگی به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که نمایند ستاد مقابله با کرونا استان تهران است، تحویل داده شد.

وی افزود: روز گذشته در آخرین موارد تحویل داده شده در حوزه کالای سلامت محور، یک دستگاه وانت حامل بار ماسک و ژل ضدعفونی کننده به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ارجاع شد.

رئیس گشت تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به تصویب ستاد مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی واحدهای صنفی در بازار، گفت: در همین رابطه گشت مشترکی به همراه اتحادیه‌ها، اصناف، پلیس اماکن پایتخت و پلیس امنیت اقتصادی فاتب در بازار داشتیم که نتیجه آن منجربه اعلام اخطار به مالکان هزار و ۵۰۰ واحد صنفی مبنی بر تعطیل کردن فروشگاه‌هایشان شد.

وی افزود: طی دیروز و امروز صرفا با اعلام اخطار به مالکان و کسبه‌های بازار مبنی بر تعطیلی واحدهای صنفی به آن‌ها گوش‌زد کردیم تا در راستای ریشه کن شدن این بیماری در کشور واحدهای صنفی خود را تعطیل کنند.

به گفته ایزدی بنابه تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی واحدهای فروشگاهی، از فردا (چهارشنبه) در صورت مشاهده فعالیت واحدهای صنفی در بازار؛ این واحدها برابر ماده ۱۷ قانون نظام صنفی پلمب خواهند شد.

وی ادامه داد: در صورت پلمب شدن واحدهای فروشگاهی به دلیل سرپیچی از قوانین جاری کشور، پرونده‌های متخلفان با عنوان عدم رعایت قانون جاری کشور تشکیل و برای سیر مراحل قضایی تحویل مقامات قضایی خواهد شد.

رئیس گشت تعزیرات حکومتی استان تهران خطاب به کسبه و اصناف گفت: بهتر است قبل از اینکه ماموران گشت تعزیرات برای تعطیلی فروشگاه‌ها اقدام کنند، خود مالکان و کسبه اقدام به تعطیلی واحدهای صنفی خود کنند چرا که روند سیر فک پلمب در این خصوص نسبت به گذشته پیچیده تر و سخت تر خواهد شد.

ایزدی گفت: باید در این ایام که در کشور حکم فرما شده است نسبت به قوانین احترام بگذاریم و از خانه‌های خود خارج نشویم تا با یک اتحاد و عزم ملی بر این بیماری غلبه کنیم./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

یک دیدگاه

  1. بعضی شغلهای صنفی که منبع درآمد دیگری ندارند چه باید بکنند یه کم به فکر مردم باشید یارانه ی کرونا هم کسی نمی دونه کجا رفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا