اجتماعیاستانیاصفهانتبریزتهرانخراسانفارسقممازندران

داروی کرونا تا پایان هفته وارد کشور می شود

خبرمهم: همتی گفت: تا پایان هفته داروی تامی فلو (داروی بیماران کرونایی)وارد کشور می‌شود و به چرخه توزیع می‌رود.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، کریم همتی سرپرست جمعیت هلال احمر در نشست خبری خود که ظهر امروز با حضور خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد: هلال احمر وظایف سنگینی دارد و امروز ابلاغی زدند که بر اساس آن ما مسئول مبادی ورودی و خروجی شهر‌ها برای غربالگری هستیم.

وی ادامه داد: امروز استان‌هایی از جمله گیلان، مازندران، گلستان، تهران، قم، مرکزی، همدان، سمنان، اصفهان و لرستان مشخص شدند که غربالگری در آن‌ها انجام خواهد شد و باید با تمام توان کار‌ها را انجام دهیم و چارت ارسال شود که بدون هیچ نکته مبهمی کار‌ها پیش رود.

سرپرست جمعیت هلال احمر بیان کرد: جمعیت هلال احمر در فضای مجازی برای معرفی بیماری کرونا کار خود را آغاز کرده است و نزدیک یک میلیون  و ۲۰۰نفر در کل کشور غربالگری شدند.

همتی گفت: نزدیک یک چهارم تخت‌های بیمارستانی به هلال احمر داده شده است و این تخت‌ها آماده هستند و بیماران بستری شدند و از صفر تا صد کار با هلال احمر است.

سرپرست جمعیت هلال احمر گفت: بیمارستان نورافشار به عنوان بیمارستان پشتیبان مسیح دانشوری اعلام شده است و تولید ماسک سه لایه حدود ۱۰ هزار عدد در روز و مواد ضدعفونی کننده انجام می‌شود.

وی افزود: قرار است تمام اقلام اهدایی مردم در ۳ انبار توزیع شود، همچنین با دفاتر صلیب سرخ جهانی صحبت شده و قرار است ۱.۲ دهم میلیون دلار از چین به ما اقلام اعطا شود و همچنین کشور ژاپن قرار است یک میلیون دلار کمک مالی کند و بسته حمایتی از کشور قطر برای ما ارسال شود.

همتی گفت: در بحث دارویی هلال احمر طی چندین روز گذشته قدم در حوزه دارویی برداشته است و تا پایان هفته داروی تامی فلو (داروی بیماران کرونایی)وارد کشور می‌شود و به چرخه توزیع می‌رود.

سرپرست جمعیت هلال احمر با اشاره به داوطلبان گفت: داوطلبان هلال احمر در حال فعالیت هستند و ۵۰ میلیارد ریال از سوی مردم به هلال احمر کمک شده است.

وی درباره اقدام این سازمان در حوزه مقابله با کرونا بیان کرد: غربالگری در استان‌های درگیر توسط هلال احمر انجام می‌شود، نکته مهم این است که هلال احمر به عنوان یک سازمان امدادی آمادگی کامل دارد./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا