اجتماعیاستانیتهرانسلامت

کاهش چشمگیر اهدا خون مردم تهران با شیوع بیماری کرونا

خبرمهم: مهدی‌زاده گفت: با شیوع بیماری کرونا مشارکت مردم برای اهدا خون کاهش پیدا کرده است که باعث بروز مشکلاتی در آینده می‌شود.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  محمدرضا مهدی‌زاده مدیرکل انتقال خون استان تهران ، با اشاره به لزوم افزایش مشارکت مردم در کار خیر و خداپسندانه اهدا خون اظهار کرد: با شیوع بیماری کووید ۱۹ در دنیا و کشورمان میزان مراجعه مردم و مشارکت آن‌ها جهت اهدا خون و فرآورده‌های خونی مثل پلاکت و پلاسما کاهش پیدا کرده است و اگر این روند ادامه پیدا کند باعث بروز مشکلاتی در آینده در زمینه تامین نیاز بیماران و مراکز درمانی می‌شود.

او ادامه داد: برای افزایش میزان مراجعه مردم برای اهدا خون سازمان انتقال خون پویشی تحت عنوان لبخند بهار تشکیل داده‌ایم و هدف از انجام این کار تشویق مردم خیر و نوع دوست برای اهدا خون و رفع نیاز بیمارستان‌ها‌ی سراسر کشور است.

مهدی‌زاده تاکید کرد: در آستانه بهار و در این روز‌های سخت، باید افراد در کنار بیماران نیازمند به خون بمانند و همه با هم برای ایجاد لبخند بیماران، در پویش بزرک لبخند بهار و اهدا خون شرکت کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: نگاه کودکان، مادران و همه بیماران به وفاداری و اهدای خون افراد نیکوکار است؛ ان‌شاءاللّه در آستانه بهار، با افزایش مشارکت در کار خیر اهدا خون جان دوباره‌ای به بیماران داده شود.

مهدی زاده گفت: در حال حاضر به صورت تلفنی و پیامکی از افراد با سابقه و مستمر جهت اهدا خون و مشارکت در این کار خیر دعوت کرده‌ایم.

او یاد آوری کرد: میزان ذخیره خون به مرز بحران نرسیده است، اما با توجه به میزان مصرف بالای خون و انجام عمل‌های جراحی سنگین، از مردم تقاضا داریم که در این کار خداپسندانه شرکت کنند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران افزود: تمامی مراکز انتقال خون به طور مرتب ضدعفونی می‌شوند و پرسنل این مراکز نیز هر روز مورد چکاپ از نظر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ قرار می‌گیرند.

 

 

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا