اجتماعیاستانیاقتصادی

کشاورز اعلام کرد: اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال برای مبارزه با ملخ‌های مهاجم

خبرمهم: سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در سفر به استان بوشهر گفت: آفت ملخ‌های مهاجم از پدیده‌های بحرانی است و دولت برای مقابله با آن ۲۰۰ میلیارد ریال تخصیص داده است.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، عباس کشاورز در سفر به شهرستان دشتی و بازدید از مزارع و باغ‌های آفت‌زده لاور شرقی اظهار کرد: برای مبارزه با آفت ملخ که اکنون از جنوب غرب تا جنوب ایران گسترش یافته است نیاز به اعتبارات بیشتری باشد دولت دریغ نمی‌کند.

وی افزود: ملخ  یکی از آفات‌های جدی تهدید امنیت غذایی و گسترش فقر است. قاره آفریقا به شدت با این بحران درگیر است و عمق این فاجعه تا آن جاست که نهادی در سازمان ملل این آفت را رصد و اطلاع‌رسانی می‌کند.

کشاورز افزود: این آفت پارسال وارد ایران شد و با سمپاشی ۷۵۰ هزار هکتار این بحران مدیریت شد و خسارتی به مزارع و باغ‌های کشور وارد نشد.

وی گفت: امسال این آفت بیشتر نواحی جنوب غرب و جنوب ایران، استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان را دربرگرفته است و  احتمالاً از طریق پاکستان به سیستان و بلوچستان هم وارد می‌شود.

کشاورز افزود: با تهیه سم لازم و آموزش نیروها آماده مبارزه و دفع این آفت هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر هم گفت: پارسال ۱۰۴ هزار هکتار از مزارع و باغ‌های استان به آفت ملخ آلوده شد و امسال سطح آلوده بیش از سه برابر شده است.

محمدتقی منوچهری افزود: ۹ شهرستان استان بوشهر به آفت ملخ آلوده است و ۵۰ گروه ردیابی و ۲۰ گروه  مبارزه برای دفع این آفت بسیج شده است.

وی گفت: ۷۹۵ هکتار از سطوح آلوده سمپاشی شده است.

استاندار بوشهر هم گفت: یک میلیارد تومان برای مبارزه با ملخ‌های مهاجم در استان بوشهر اختصاص یافته است/فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا