اجتماعیاستانیاصفهانتبریزتهرانخراسانفارسفرهنگیقممازندران

برنامه‌های آموزش و پرورش در ایام تعطیلات غیرمترقبه برای دانش‌آموزان

خبرمهم: به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس در مناطقی که توسط ستاد مبارزه با کرونا اعلام می‌شود، برنامه‌های درسی دانش‌آموزان از طریق معلمان و در صدا و سیما و فضای مجازی ارائه می‌شود.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  این روزها موضوع شیوع کرونا در کشور موجب شده است که مدارس در برخی نقاط برای پیشگیری از این بیماری تعطیل شود؛ البته آموزش و پرورش در این مدت ضدعفونی کردن مدارس را نیز آغاز کرده است.

اما نگرانی از یادگیری دانش‌آموزان موجب شد که آموزش و پرورش بیش از گذشته به فکر آموزش‌های مجازی بیفتد و در این راستا کارگروهی نیز تشکیل شد.

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش ششم اسفند در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به این پرسش که «برنامه این وزارتخانه برای کلاس‌های جبرانی چیست و آیا امتحانات پایان سال به تأخیر می‌افتد؟»، گفت: «برای اینکه شرایط تحصیل را تأمین کنیم و اگر در جایی تعطیلات بلندمدت تری نیاز بود، از روش‌های مجازی استفاده می‌کنیم».

وی تصریح کرد: «گروهی را مأمور کردیم تا آخر این هفته این کار را انجام بدهند و آمادگی خود را برای انتقال آموزش مجازی به دانش‌آموزان اعلام می‌کنیم و اگر در جایی لازم بود تعطیلات ادامه پیدا کند، از طریق فضای مجازی آموزش غیرحضوری را در دستورکار داریم».

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره جبران کسری آموزشی دانش‌آموزان به دلیل تعطیلات غیرمترقبه، اظهار کرد: خانواده‌ها نگران یادگیری دانش‌آموزان نباشند چرا که آموزش و پرورش تمام تلاش خود را می‌کند تا از بسترهای متعدد، کسری آموزشی را جبران کند.

وی با اشاره به ایجاد کارگروهی ویژه از حدود دو ماه پیش برای جبران کسری ساعات آموزشی دانش‌آموزان ادامه داد: در آن زمان دستورالعملی تهیه و به مدارس ارسال شد که چه کارهایی را می‌توانند برای جبران کسری ساعات آموزشی انجام دهند.

حکیم‌زاده اضافه کرد: در حال حاضر هم همان راهکارها و برنامه‌های مکملی که می‌تواند پیش‌بینی شود، مدنظر است و تمام تلاش خود را می‌کنیم که از همه ظرفیت‌های برون دستگاهی هم استفاده کنیم که یکی از این ظرفیت ها همکاری با شبکه آموزش صدا و سیماست.

وی تصریح کرد: گروه‌های آموزشی در حال فعالیت هستند و مجموعه‌ای از راهکارها را برای جبران کسری ساعات آموزشی در حال آماده‌سازی دارند.

دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی مدارس در مناطقی که توسط ستاد ملی مدیریت کرونا اعلام شده است، برای جبران برنامه درسی دانش‌آموزان، درس‌های آنان در شبکه آموزش و با تدریس معلمان با تجربه ارائه خواهد شد.

برنامه تلویزیونی آموزش مکمل برای مقاطع مختلف تحصیلی که از طریق شبکه آموزش (شبکه۷) به طور زنده پخش می‌شود مطابق جدول اعلان است:

شنبه دهم اسفند ۱۳۹۸

٨:٠٠  ریاضی هفتم متوسطه اول

٨:٣٠. ریاضی هشتم متوسطه اول

١٠:٣٠ فارسی اول ابتدایی

١٠:۵٠ علوم سوم ابتدایی

١١:١٠ فارسی پنجم ابتدایی

١١:٣٠ شیمی ٣ (پایه١٢متوسطه)

 ١۵:٠٠ عربی ٢ (پایه ١١ علوم انسانی)

١۵:٣٠ عربی ٣ (پایه ١٢ علوم انسانی)

١۶:٠٠ درس اخلاق حرفه‌ای (هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش)

١۶:٢۵ کارگاه نوآوری و کارآفرینی(پایه ١١ هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش)

برنامه سایر روزهای هفته پس از تهیه لیست نهایی دروس اعلام خواهد شد./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا