اجتماعیاستانیسلامتمازندران

نماینده وزیر بهداشت در گیلان مطرح کرد بیمارستان رازی مرکز درمان کرونا در گیلان/ وجود ۱۲۶۰ بیمار مشکوک

خبرمهم: نماینده وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه بیمارستان رازی رشت با ۳۰۰ تحت مرکزیت درمان کرونا در گیلان را دارد، گفت: گیلان یکی از کانون های آلوده کشور است

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  دکتر مهدی شادنوش در گفت وگوی ویژه خبری صداوسیمای مرکز گیلان، با بیان اینکه بیمارستان رازی رشت با ۳۰۰ تخت مرکزیت درمان کرونا در گیلان را دارد، اظهار کرد: برای مرکز دیالیز این بیمارستان یک راه جداگانه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه کلیه زیرساخت ها و امکانات تشخیصی آزمایشگاهی کرونا در گیلان آماده بهره برداری است، افزود: بسیج و هلال احمر نیز به صورت جدی وارد کار شده اند و کادر درمانی استان با روحیه و انگیزه بهتری در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان از مردم خواست نسبت به کرونا مضطرب نباشند و تصریح کرد: ویروس کرونا بسیار ضعیف است و با شست و شوی دست ها از بین می رود، اما مرموز است و سرعت انتشار بالایی دارد و باید جدی گرفته شود.

شادنوش با بیان اینکه مقابله با کرونا نیازمند یک انضباط اجتماعی است، عنوان کرد: گیلان یکی از کانون های آلوده کشور است و باید حلقه گردش ویروس را قطع کنیم، اما متاسفانه برخی از مسئولان هنوز این جدیت را درک نکرده اند.

وی حرکت ویروس از یک شهر به شهر دیگر را موجب انتشار آن دانست و خاطرنشان کرد: کسی که خود و خانواده اش را سالم نگه دارد، یک خدمت ملی انجام داده لذا حتی المقدور از منزل خارج نشوید تا گردش ویروس فروکش کند.

نماینده وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه در حال حاضر از مرحله قرنطینه خارج شدیم، گفت: شست و شوی مرتب و منظم دست ها با آب و صابون و حفظ فاصله یک متری با افراد ۹۰ درصد خطر ابتلا به کرونا را برطرف می کند لذا کسانی که علائم سرماخوردگی مانند عطسه و سرفه دارند باید از ماسک استفاده کنند تا مانع از انتشار ویروس شوند.

وی ورود کرونا به کشور را موجب وارد شدن شوک به بخش تولیدات بهداشتی دانست و اضافه کرد: براساس توصیه های سازمان جهانی بهداشت وظیفه داریم در مرحله نخست کادر درمانی اعم از پزشکان و پرستاران در بیمارستان ها را مجهز به لوازم حفاظت شخصی کنیم، زیرا این گروه در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند. در حال حاضر امکانات بهداشتی مورد نیاز به تهران رسیده و به زودی وارد گیلان می شود.

شادنوش از افزایش تولیدات داخلی در کنار واردات محصولات بهداشتی خبر داد و تاکید کرد: افراد سالم آنچنان به ماسک نیاز ندارند و بیماران باید ماسک بزنند تا از اشاعه ویروس جلوگیری کنند. از هموطنان می خواهیم به گیلان سفر نکنند و مردم گیلان حداقل یک هفته در منزل بمانند تا کرونا کنترل شود.

نماینده وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه تاکنون ۱۲۶۰ مورد مشکوک به کرونا در سطح بیمارستان های استان مشاهده شده، گفت: بیش از ۴۰۰ نفر بهبود یافته و مرخص شده اند لذا افراد در صورت بروز علائم سرماخوردگی سریعا به بیمارستان مراجه نکنند، بلکه سعی کنند در خانه بمانند و از خوددرمانی بپرهیزند، اما در صورت تشدید علایم به ویژه تنگی نفس به پزشکان مطب مراجعه کنند.

وی دستورالعمل وزارت بهداشت را مبنی بر عدم جابجایی بیماران مشکوک از شهرستان ها دانست و یادآور شد: نگرانی بابت کمبود تخت در بیمارستان ها نداریم. همچنین کیت های خاص آزمایشگاهی ویژه کرونا امشب به گیلان می رسد و به زودی قابل استفاده خواهد بود.

شادنوش کرونا را یک ویروس ناشناخته دانست که اطلاعات کافی درباره ابعاد آن وجود ندارد و اظهار کرد: مردم پاسخ سوالات خود درباره کرونا را از شماره شبانه روزی ۴۴۰۱ در ۱۲۰ خط تلفن دریافت کنند./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا