اجتماعیاستانیاصفهاناقتصادیتبریزتهرانخراسانفارسقممازندران

کرونا، تب قیمت لیموترش و سیر را بالا برد/کمبودی در عرضه میوه شب عید نیست

خبرمهم: رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ازدیاد تقاضای خرید لیموترش و سیر، قیمت آنها افزایش یافته است.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، درباره آخرین وضعیت بازار میوه و صیفی اظهار کرد: با توجه به فراوانی تولید سیب، پرتقال و کیوی محدودیتی در عرضه میوه شب عید وجود ندارد.

وی با اشاره به علل گرانی قیمت نارنگی در بازار افزود: با توجه به سرمای هوا و از بین رفتن بخشی از تولید نارنگی شیراز، قیمت نارنگی بندری به سبب کمبود عرضه با افزایش یک هزار تومانی از ۷ هزار تا ۱۱ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.

دارایی نژاد نوسان نرخ ارز را عامل اصلی گرانی قیمت موز در بازار اعلام کرد و گفت: با وجود تامین نیاز کشور از مبادی واردات و نوسان نرخ ارز، قیمت هر کیلو موز در میدان مرکزی ۱۵ هزار تومان است که با افزایش مجدد نرخ ارز، قیمت موز هم دستخوش تغییر و تحولاتی در بازار قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول قیمت هر کیلو پیاز در میدان مرکزی میوه و تره بار را ۴ هزار تا ۶ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به صادرات پیاز به کشور‌های افغانستان، ارمنستان، عراق و هند قیمت محصول به سبب کمبود عرضه با نوساناتی روبرو شده است که ظرف هفته‌های آتی با عرضه محصول نو بازار به تعادل می‌رسد.

کمبودی در عرضه میوه شب عید وجود ندارد

رئیس اتحادیه بارفروشان درباره آینده بازار میوه شب عید گفت: با توجه به فراوانی تولید میوه، کمبودی در عرضه وجود ندارد که بر نوسان قیمت میوه در بازار دامن بزند.

دارایی نژاد در پایان تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا تقاضا برای خرید لیموترش و سیر در بازار افزایش یافته که همین امر موجب شده تا قیمت به شدت افزایش یابد، از این رو انبار‌های این ۲ محصول را به تعزیرات اعلام کردیم تا جلوی نوسان قیمت گرفته شود چرا که در حال حاضر لیموترش و سیر در خارج از میدان خرید و فروش می‌شود./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا