اجتماعیاستانیسلامتقممازندران

تولید بیش از ۱۰۰ هزار محلول و ۳۵ هزار ژل ضدعفونی کننده در هر شیفت

خبرمهم: مخبر از تولید بیش از ۱۰۰ هزار محلول و ۳۵ هزار ژل ضد عفونی کننده در هر شیفت کاری برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) صبح امروز (چهارشنبه ۷ اسفند ماه) در مراسم راه اندازی کال سنتر با ۲۰۰۰ خط همزمان برای مشاوره، واردات ۵۰ میلیون ماسک، تغییر خط تولیدات دارویی ستاد به تولید مواد ضد عفونی کننده و اعزام تیم‌های کاروان سلامت به استان قم و گیلان، اظهار کرد: به زودی ویروس کرونا دفع خواهد شد، چرا که کشور ما با توجه به توانمندی‌هایش شکست نخواهد خورد.

او با بیان اینکه کرونا هیچ ویژگی خطرناکی نسبت به سایر بیماری‌ها ندارد، گفت: ما در ستاد اجرایی مثل همیشه از لحظات اول حوادث در کنار مردم بودیم.

مخبر با بیان اینکه یکی از اقداماتی که انجام شد این بود که خط تولید هر سه کارخانه تولید دارو، البرز دارو و سبحان دارو را عوض کردیم، افزود: در حال حاضر در هر شیفت بیش از ۱۰۰ هزار محلول و ۳۵ هزار ژل ضد عفونی کننده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تولید می‌شود و تا برطرف شدن نیاز مردم ادامه دارد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: در ۴۸ ساعت گذشته به توصیه وزیر بهداشت، قرارداد تولید ۵۰ میلیون ماسک را منعقد کردیم که محموله اول آن فردا در تهران توزیع خواهد شد.

او با بیان اینکه قرارداد تولید ۳.۵ میلیون ماسک N۹۵ ویژه پزشکان را منعقد کردیم، گفت: ظرف چند روز آینده کمبود بین تولید و نیاز مردم مرتفع خواهد شد.

مخبر ادامه داد: ستاد اجرایی دخالتی در توزیع ندارد و تنها مسئولیت واردات آن را دارد که در نهایت تحویل وزارت بهداشت خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: قرارداد تولید یک میلیون دست لباس پزشکان نیز منعقد شده است که ظرف ۳ تا ۴ روز آینده در تهران تحویل وزارت بهداشت خواهد شد.

مخبر با بیان اینکه ۶ کاروان سلامت در قم و ۴ کاروان سلامت به گیلان با تمام تجهیزات مقابله با کرونا مستقر شدند، گفت: در عین حال در یک مرکز ۱۷ پزشک مستقر شدند و نزدیک ۸۰ پزشک آن را پشتیبانی می‌کنند.

مخبر ادامه داد: مشاوره‌ها و درمان‌های تله مدیسین در دو شهر قم و گیلان در حال انجام است.

او با بیان اینکه راه اندازی دو کارخانه در تهران در دستور کار است، گفت: این دو کارخانه ماسک‌های N۹۹ را ایجاد خواهد کرد و در نهایت تحویل مردم خواهیم داد.

مخبر گفت: تا زمان رفع نیاز مردم تولید ماسک را ادامه خواهیم داد و کمبود آن را با اعلام وزارت بهداشت مرتفع خواهیم کرد.

او با بیان اینکه دو روز گذشته جلسه‌ای با تولیدکنندگان ماسک و مواد ضد عفونی کننده برگزار شد، گفت: کمبود ماسک و مواد ضد عفونی کننده در حال رفع شدن است./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا