اجتماعیاستانیتهرانسلامت

نیروگاه متهم ردیف اول آلودگی تهران/ گاز کم نیست مازوت زیاد است

خبرهای فوری: رئیس سازمان محیط زیست سرانجام به شک و تردیدها در خصوص آلودگی هوا و بوی نامطبوع هوای تهران پایان داد و مازوت سوزی نیروگاه ها را دلیل اصلی این مشکلات عنوان کرد ، موضوعی که اقتصاد آنلاین یک ماه پیش بر آن تاکید کرده بود.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری،‌  روز گذشته عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست به بهانه روز پاک، پرده از عامل اصلی آلودگی کلان شهرها برداشت. موضوعی که از سال گذشته به آن پرداخت و طی سلسله گزارش هایی ابعاد مختلف آن را منتشر کرد. آخرین گزارش با تیتر «نقش افزایش ظرفیت سوخت مایع در آلودگی هوا/چالش‌های تولید مازوت مازاد » به متهم اصلی آلودگی هوای تهران یعنی مازوت سوزی نیروگاه ها اشاره کرد و بنیان این پدیده را انباشت بیش از حد نفت کوره در پالایشگاه ها دانسته بود.

اما حالا یک مسئول دولتی بر این ادعا صحه گذاشته و عامل چتر سیاهی تهران را مازوت مازاد اعلام کرده است.

در این رابطه کلانتری دیروز گفت: تحریم‌ها از یک طرف باعث شد وزارت نفت نتواند مازوت تولیدی خود را صادر کند، از طرف دیگر وقتی مانع مصرف مازوت در نیروگاه‌ها شدیم انبار پالایشگاه‌ها پر از مازوت شد به طوری که در آستانه تعطیلی بودند چون نه می‌توانستند مازوت را مصرف کنند و نه صادر به ناچار نیروگاه‌ها دوباره به مازوت سوزاندن روی آوردند و گرفتار هوای آلوده شدیم، یعنی دچار دور بسته‌ای شده‌ایم که در شرایط تحریم نمی‌دانیم چطور از آن بیرون بیاییم.

این درحالی است که تا پیش از این عامل مصرف سوخت مایع از سوی نیروگاه ها ، کمبود گاز عنوان شده بود. اما حالا مشخص شد که گاز هست اما مازوت بیشتر از آن هست و باید سوزانده شود حالا به هر قیمتی !/اقتصادآنلاین

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا