استانیاقتصادیتهران

سهم دولت و شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده برابر شد

خبرهای فوری: عضو شورای شهر تهران از برابر شدن سهم دولت و شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده براساس رأی نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: این موضوع منابع پایدار شهری را افزایش می دهد.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری،  یکصد و نود و دومین جلسه شورای شهر تهران با بررسی پرونده باغات در حال برگزاری است و حدود ۳۰ پرونده روی میز شورای شهری‌ها قرار دارد.

در میان بررسی پرونده‌‌های باغات، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد: آقای الویری می‌خواهند خبر خوشی را در جلسه مطرح کنند که این موضوع و خبر در حوزه شهری بسیار حائز اهمیت است.

مرتضی الویری عضو شورای شهر تهران اعلام کرد: لایحه مالیات بر ارزش افزوده مدتی بود که در دستورکار مجلس شورای اسلامی قرار داشت و امروز نتایج خوبی از این لایحه حاصل شد.

وی افزود: براساس این لایحه و موادی از آن، سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده مشخص شده است.

وی گفت: طبق روال گذشته از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، یک درصد آن به حوزه ورزش اختصاص می‌یافت و ۸ درصد آن مربوط به دولت و مدیریت شهری بود و در واقع از این ۸ درصد، ۵ درصد دراختیار دولت قرار می‌گرفت و تنها ۳ درصد به شهرداری اختصاص می‌یافت.

الویری گفت: پیشنهادات زیادی در مورد این لایحه و ایجاد منابع پایدار برای شهرداری‌ها مطرح شد تا از این طریق سهم شهرداری‌ها بیشتر شود.  تلاش کردیم نمایندگان مجلس را متقاعد کنیم و خوشبختانه امروز این تلاش‌ها به ثمر نشست.

عضو شورای شهر تهران اعلام کرد: امروز با دوسوم آرای نمایندگان مجلس، سهم دولت و شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده برابر شد. /فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا