اجتماعیاستانیاصفهاناقتصادیتبریزتهرانخراسانفارسقممازندران

افزایش سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن

خبرهای فوری: افزایش سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در شورای پول و اعتبار تصویب شد.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، در یکهزار و دویست و هشتاد و پنجمین جلسه شورای پول و اعتبار، به ریاست «عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی، افزایش سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به تصویب رسید.

علاوه بر این، سقف تسهیلات جعاله از محل منابع داخلی بانک‌ها توسط بانک مسکن و بانک‌های تجاری (شامل تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم و بدون سپرده) تا مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال افزایش یافت.

همچنین شورای پول و اعتبار، با امکان تلفیق حساب صندوق پس انداز مسکن جوانان با اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن (تا سقف اوراق مزبور) موافقت کرد.

در این جلسه برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بهبود شرایط وافزایش بهره‌وری شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو وسایپا به ویژه برنامه واگذاری اموال وشرکت‌های وابسته آنها مطرح و در راستای حمایت از اشتغال و افزایش تولید وحل مشکلات قطعه سازان، مقرر شد در خصوص تامین سرمایه درگردش خودروسازان مساعدت ممکن از سوی سیستم بانکی انجام شود. /ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا