اجتماعیاستانیاقتصادیتهران

گرانی بنزین تاثیری در بازار محصولات میوه و تره بار ندارد/کاهش قیمت گوجه فرنگی ظرف ۱۰ روز آینده

خبرهای فوری: رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: نوسانی در بازار میوه و صیفی از حیث افزایش قیمت بنزین نخواهیم داشت.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران ، درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: هم اکنون تمامی محصولات میوه و تره بار جز پیاز و گوجه فرنگی از تعادل نسبی در بازار برخودار است.

وی افزود: با توجه به پایان فصل برداشت گوجه فرنگی دوره شهری و جابه جایی فصلی به مناطق گرمسیری، قیمت محصول با نوساناتی در بازار روبرو شده است که ظرف ۱۰ روز آینده با عرضه گوجه فرنگی بوشهر، قیمت به حداقل نسبی می‌رسد.

کارگر با اشاره به اینکه عمده گوجه فرنگی تهران از ورامین و کرج تامین می‌شد، افزود: این در حالی است که در فصل سرما، میزان تولید گوجه فرنگی به قدر چشمگیری کاهش یافته است که جوابگوی نیاز داخل نیست.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی ادامه داد: با وجود آنکه تامین کننده اصلی گوجه فرنگی استان فارس است، از این رو طی روزهای آتی با توزیع محصول از این استان دیگر کمبودی در عرضه نخواهیم داشت.

رشد چند برابری محصولات باغی عامل اصلی ثبات قیمت میوه در بازار

وی با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر قیمت گوجه فرنگی جوابگوی هزینه تولیدکنندگان نبود، بیان کرد: در ماه‌های اخیر به سبب ازدیاد عرضه در برابر تقاضا، قیمت به قدری کاهش یافت که دولت برای جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان اقدام به خرید توافقی محصول کرد که طبق روال همه ساله، قیمت محصولات صیفی همزمان با جابه جایی فصلی با نوساناتی روبرو می‌شود که این امر طبیعی است.

کارگر با اشاره به اینکه گرانی بنزین تاثیری در نوسان قیمت محصولات میوه و تره بار ندارد، اظهار کرد: با توجه به آنکه اختلاف قیمت ۵۰ تا ۶۰ لیتر بنزین یک وانت بار در پی گرانی اخیر بر کل اجناس رقم چندانی نیست، از این رو نوسانی از حیث افزایش قیمت بنزین نخواهیم داشت.

وی در پایان درباره آینده بازار میوه در روز‌های آتی تصریح کرد: با توجه به تولید چند برابری محصولات باغی نسبت به مدت مشابه سال قبل پیش بینی می‌شود که نوسان خاصی در بازار رخ ندهد./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا