استانیتهرانحوادث

سرقت با هویت زلزله زدگان کرمانشاهی در تهران/ شگرد عجیب سارق رو شد

خبرهای فوری: مرد جوان با جعل کارت ملی قربانیان زلزله کرمانشاه، خانه‌های مبله را اجاره می‌کرد و وسایل خانه را به سرقت می‌برد.

به گزارش بخش حوادث سایت خبرهای فوری، مرد سابقه‌دار که با هویت مردان فوت‌شده در زلزله کرمانشاه خانه‌های مبله را شبانه اجاره و اثاثیه آنجا را سرقت می‌کرد در جریان دزدی آخرش بازداشت شد.
چندی پیش مردی با حضور در شعبه پانزدهم بازپرسی دادسرای ناحیه ۵ تهران از مردی به اتهام سرقت وسایل خانه‌اش شکایت کرد. در ادامه با دستور بازپرس سعید احمد‌بیگی، ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران تحقیقات در این باره را آغاز کردند.
شاکی به افسر تحقیق گفت: در سایت دیوار خانه مبله‌ام را که در غرب تهران بود روزانه اجاره می‌دادم. یک روز مردی اینترنتی سفارش اجاره داد و می‌گفت چون همسرش برای جراحی در بیمارستان بستری شده، برای ماندن جایی ندارد، بعد کلید را حضوری به او دادم و مبلغی پول همراه کارت ملی از وی گرفتم. روز بعد که برای تحویل خانه و دریافت بقیه پول اجاره به خانه رفتم دیدم از آن مرد خبری نیست و بخشی از اثاثیه خانه سرقت شده است.
ماموران زمانی که کارت ملی به جا مانده از سارق را بررسی کردند متوجه شدند کارت جعلی بوده و متعلق به مردی بوده که در زلزله کرمانشاه، فوت کرده است. همزمان با شروع تحقیقات افراد دیگری نیز که به شیوه مشابه در دام همان متهم گرفتار شده بودند با حضور در پلیس آگاهی شکایت کردند. در جریان تحقیقات ماموران متوجه شدند برخی ازخانه‌هایی که سرقت در آن رخ داده، دارای دوربین مداربسته بوده است. بنابراین به بازبینی دوربین‌ها پرداختند و تصاویر فردی را به دست آوردند که اموال دزدی را با پلاک مخدوش با خود برده است. ماموران به بررسی بانک مجرمان پلیس آگاهی پرداختند و پی بردند تصویر به یک دزد حرفه‌ای شبیه است که او تحت تعقیب قرار گرفت. این در حالی بود که چند روز پیش مردی با پلیس تماس گرفت و گفت: مردی خانه‌ام را در راه‌آهن برای یک شب اجاره کرده، اما من به او مشکوک هستم چرا که تصویر او شباهت بسیاری به همان مردی دارد که با اجاره خانه‌های مبله هم‌صنفی‌هایم از آنها سرقت کرده است. ماموران به خانه او رفتند و با شناسایی متهم تحت تعقیب او بازداشت شد.
متهم ۳۰ ساله به افسر تحقیق گفت: ساکن شهریارم و چند بار به خاطر سرقت به زندان افتادم. سال ۸۹ دوباره به اتهام سرقت به زندان افتادم. در آنجا با مردی که اهل کرمانشاه بود آشنا شدم که بابت جعل اسناد دوره محکومیتش را سپری می‌کرد. هم‌سلول بودیم. قرار شد بعد از آزادی با همکاری هم سرقت کنیم. سه سال پیش محکومیتم تمام شد و آزاد شدم. هم‌سلولی‌ام چند ماه قبل از زلزله آبان سال ۹۶ در کرمانشاه از زندان آزاد شد .
وی افزود: مدتی از هم خبر نداشتیم تا این‌که چندی پیش به تهران آمد و با هم ملاقات کردیم. طبق توافق مان قرار شد که او مدارک جعلی برایم فراهم کند و من از خانه‌ها سرقت کنم و پولی هم به او بدهم. همدستم مدارک هویتی مردان فوت‌شده در زلزله کرمانشاه را جعل کرده و عکسم را روی آن می‌چسباند. من هم با بررسی سایت دیوار ،خانه‌های مبله‌ای که یک‌شبه اجاره می‌دادند را شناسایی و مبلغی پول و کارت جعلی را به صاحبخانه می‌دادم.
متهم به سرقت ادامه داد: روز بعد پیش از آن که کلید و بقیه پول اجاره را بدهم، تلویزیون، ضبط و دیگر اثاثیه‌ها را دزدیده و با گذاشتن در خودرویم فرار کرده و اموال را می‌فروختم. در ادامه بابت هر کارت جعلی که همدستم در اختیارم قرار می‌داد، از پول‌های به دست آمده از راه دزدی ۲۰۰ هزار تومان به او می‌پرداختم و به این شیوه به هشت خانه دستبرد زدم.
تحقیقات پلیسی از متهم برای دستگیری همدست فراری‌اش ادامه دارد. /روزنامه جام جم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا