استانیاصفهاناقتصادیتبریزقم

قیمت مسکن در کدام شهر‌ها ارزان شده است؟

خبرهای فوری: بررسی قیمت مسکن در شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت نشان می‌دهد تیرماه امسال شاهد توقف روند افزایش قیمت در تهران، مشهد و شیراز هستیم. همچنین قیمت مسکن تیرماه امسال در اصفهان، کرج و تبریز کاهش پیدا کرده است.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، قیمت مسکن بعد از دو سال به ثبات رسید. تیرماه امسال بالاخره جلوی افزایش قیمت متوالی قیمت مسکن گرفته شد و حتی در برخی از کلان‌شهر‌ها شاهد کاهش قیمت مسکن هستیم. بررسی داده‌های خام وزارت راه و شهرسازی از معاملات مسکن در کل کشور نشان می‌دهد حدود ۱۵ هزار مورد قرارداد خرید و فروش مسکن در تیرماه امضا شده که نشان می‌دهد میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در کل کشور از شش میلیون و ۸۴۰ هزار تومان در خرداد، به شش میلیون و ۶۵۰ هزار تومان در تیرماه کاهش پیدا کرده است.

بررسی بازار مسکن شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت نشان می‌دهد قیمت مسکن در کلان‌شهر‌های تهران، مشهد و شیراز به ثبات رسیده، قیمت مسکن در اصفهان، کرج و تبریز کاهش پیدا کرده و در اهواز و قم شاهد افزایش قیمت خرید و فروش واحد‌های مسکونی هستیم.

قیمت مسکن در تهران به ثبات رسید

بررسی داده‌های خام وزارت راه و شهرسازی از مبایعه‌نامه‌های امضا شده در بازار مسکن استان تهران نشان می‌دهد روند افزایش قیمت مسکن در پایتخت بعد از دو سال متوقف شد. رکود حاکم بر بازار مسکن و کاهش قدرت خرید باعث شده دیگر شاهد افزایش قیمت خرید و فروش مسکن در تهران نباشیم.
بررسی چهار هزار و ۴۰۰ مبایعه‌نامه خرید و فروش امضا شده در تیرماه نشان می‌دهد میانگین قیمت فروش یک متر مربع واحد مسکونی در تهران روی ۱۴ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان ایستاده و که در مقایسه با ماه گذشته هیچ تغییری ندارد. خردادماه میانگین قیمت خرید و فروش مسکن در بین پنج هزار و ۶۰۰ مبایعه‌نامه امضا شده حدود ۱۴ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان بود.

قیمت مسکن در مشهد ثابت ماند

مشهدی‌ها تیرماه امسال بیش از ۲۳۰ مورد قرارداد خرید و فروش واحد مسکونی امضا کردند. بررسی این تعداد قرارداد امضا شده در مشهد نشان می‌دهد میانگین قیمت خرید و فروش هر متر واحد مسکونی در این شهر پنج میلیون و ۱۰ هزار تومان است که تغییر چندانی نسبت به خردادماه ندارد. آخرین ماه بهار حدود ۲۶۰ مبایعه‌نامه خرید و فروش مسکن در مشهد به امضا رسید که میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در آن‌ها چهار میلیون و ۹۹۰ هزار تومان است. این مورد نشان می‌دهد با وجود رکود حاکم بر بازار مسکن این شهر، شاهد تغییر چندانی در قیمت مسکن مشهد در تیرماه نبوده‌ایم.

قیمت مسکن در اصفهان کاهش پیدا کرد

میانگین قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در اصفهان طی مدت یک ماه اول تابستان نه‌تن‌ها افزایش پیدا نکرده، بلکه شواهد نشان می‌دهد قیمت مسکن در تیرماه کمی کاهش پیدا کرده است.
اصفهانی‌ها کمتر دنبال خرید و فروش خانه هستند و همین مورد باعث شده هر ماه شاهد تعداد کمی از معاملات مسکن در این شهر باشیم. بررسی داده‌های خام وزارت راه و شهرسازی از بازار مسکن اصفهان نشان می‌دهد تیرماه امسال در این شهر حدود ۶۰ مبایعه‌نامه امضا شده که میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در آن‌ها پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.
این در حالی است که خردادماه میانگین قیمت خرید و فروش مسکن در اصفهان خیلی بیشتر از این حرف‌ها بود. داده‌های خام وزارت راه نشان می‌دهد خردادماه امسال حدود ۷۰ مبایعه نامه مسکن در اصفهان به امضا رسیده بود که میانگین قیمت هر متر مربع آن‌ها روی پنج میلیون و ۴۲۰ هزار تومان قرار داشت.

قیمت مسکن در کرج ارزان شد

با وجود اقبال خیلی از تهرانی‌ها به خرید خانه در کرج، شاهد رکود بیشتر بازار مسکن در این شهر هستیم. طوری که بررسی تعداد معاملات مسکن کرج نشان می‌دهد تعداد مبایعه‌نامه‌های خرید و فروش امضا شده در این شهر از سه هزار و ۸۰۰ مورد در خردادماه به دو هزار و ۸۰۰ مورد در تیرماه رسیده است.
رکود بازار مسکن کرج کاهش قیمت هر متر مربع واحد مسکونی را در پی دارد. بررسی داده‌های خام وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی از چهار میلیون و ۱۵۰ هزار تومان در خردادماه، به سه میلیون و ۹۵۰ هزار تومان در تیرماه رسیده که نشان دهنده کاهش ۲۰۰ هزار تومانی میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در این شهر است.

قیمت مسکن در شیراز به ثبات رسید

شیرازی‌ها تیرماه امسال شاهد ثبات قیمت در بازار مسکن بودند. طوری که بررسی بیش از ۷۲۰ مورد قرارداد خرید و فروش امضا شده در شهر شیراز نشان می‌دهد میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در این شهر حدود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. رقمی که هیچ تغییر نسبت به ماه گذشته ندارد و نشان می‌دهد قیمت مسکن در شیراز به ثبات رسیده است.
خردادماه حدود ۸۶۰ مبایعه‌نامه مسکن در شیراز امضا شده بود که میانگین قیمت آن‌ها پنج میلیون و ۳۴۰ هزار تومان بود. این موضوع نشان می‌دهد کاهش تعداد قرارداد‌های امضا شده و رکود در بازار مسکن شیراز از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کرده و شاهد ثبات قیمت مسکن در این شهر هستیم.

قیمت مسکن در تبریز کاهش پیدا کرد

تبریزی‌ها تیرماه امسال بیش از ۱۹۰ مورد قرارداد خرید و فروش واحد مسکونی امضا کردند. بررسی این تعداد قرارداد امضا شده در تبریز نشان می‌دهد میانگین قیمت خرید و فروش هر متر واحد مسکونی در این شهر چهار میلیون و ۲۳۰ هزار تومان است که نسبت به خردادماه کاهش پیدا کرده است.
آخرین ماه بهار حدود ۲۰۰ مورد مبایعه‌نامه خرید و فروش مسکن در تبریز به امضا رسید که میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در آن‌ها چهار میلیون و ۵۹۰ هزار تومان. این مورد نشان می‌دهد میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تبریز در تیرماه حدود ۳۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

قیمت مسکن در قم افزایش یافت

بازار مسکن قم تیرماه امسال تقریبا بر خلاف بازار مسکن دیگر شهر‌ها عمل کرده است. طوری که قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در این شهر افزایش پیدا کرده است. خردادماه حدود ۲۱۰ مورد مبایعه‌نامه مسکن در قم امضا شده بود که میانگین قیمت هر متر مربع آن‌ها به چهار میلیون و ۶۱۰ هزار تومان می‌رسید.
بررسی داده‌های خام وزارت راه و شهرسازی از بازار مسکن قم در تیرماه نشان می‌دهد تعداد مبایعه‌نامه‌های امضا شده در این شهر به حدود ۱۹۰ مورد رسیده که میانگین قیمت هر متر مربع آن‌ها چهار میلیون و ۷۹۰ هزار تومان است. این مورد نشان می‌دهد میانگین قیمت فروش هر متر مربع واحد مسکونی قم در تیرماه با افزایش ۱۸۰ هزار تومانی روبرو است.

قیمت مسکن در اهواز گران شد

بازار مسکن اهواز به طرز عجیبی در تیرماه امسال با افزایش تعداد مبایعه‌نامه‌های خرید و فروش روبرو شده که نشان می‌دهد در بازار مسکن شهر اهواز خبری از رکود نیست. چراکه تعداد قرارداد‌های خرید و فروش مسکن در تیرماه از ۶۰ مورد به حدود ۱۲۰ مورد رسیده که نشان از افزایش دو برابر رونق بازار مسکن در اهواز است.
افزایش تعداد قرارداد‌ها در اهواز، بالا رفتن قیمت مسکن را به همراه داشته است. طوری که میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در شهر اهواز از سه میلیون و ۲۶۰ هزار تومان، به سه میلیون و ۸۷۰ هزار تومان رسیده و نشان دهنده افزایش قیمت ۶۰۰ هزار تومانی هر متر مربع واحد مسکونی در اهواز است. /فرارو

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا