اجتماعیتهران

بازگشت آلودگی صوتی شدید به تهران!

خبرمهم: پروازها در ساعات ممنوعه شب مجددا برقرار شده است و همین موضوع باعث عبور شاخص الودگی صوتی مناطق تهرانی تهران از حد «خطرناک» شده است.

 آبان ماه سال ۱۳۹۶ بود که سال ها تلاش ساکنین محلات غرب و جنوب غرب نتیجه داد تا دیگر شب ها رنج آودگی صوتی شدید ناشی از نشست و برخاست هواپیماها را تحمل نکنند.

طبق استانداردهای جهانی آلودگی صوتی مجاز برای مناطق مسکونی در طول روز حداکثر ۵۵دسیبل و طی ساعات شب حداکثر باید ۴۵دسیبل باشد این در حالی است که هم اکنون طبق داده های سایت مرکز کنترل کیفیت آلودگی هوای تهران در روز محلات اطراف فرودگاه مهرآباد بیش از ۷۰ دسیبل آلودگی صوتی را تحمل می کنند.

حال در یک هفته گذشته مجددا پروازها در ساعات ممنوعه جریان پیدا کرده است به گونه ای که بنا بر اطلاعات سایت مرکز کنترل کیفیت آلودگی تهران شاخص آلودگی صوتی در مناطق مذکور از حد «خطرناک» نیز عبور کرده است.
این شاخص در منطقه ۱۸ از میزان آلودگی صوتی در طول روز نیز پیشی گرفته است و زنگ خطری برای سلامت شهروندان این منطقه به شمار می آید. این شاخص در حالی رقم خورده است که در ماه گذشته آلودگی صوتی تا ۴۳ دسیبل در ساعات مشابه ثبت شده بود.

چه کسی مسئول ساماندهی وضع پروازهای فرودگاه مهرآباد است؟ 

مسئله آلودگی صوتی ناشی از پروازهای فرودگاه مهرآباد در سال های اخیر متولی مشخصی نداشته است اما آنچه مشخص است وزارت راه و شهرداری تهران محل رجوع شهروندان در این خصوص بوده اند.
در سال ۱۳۹۳ نیز وزارت راه دستورالعملی در این خصوص به فرودگاه مهرآباد ابلاغ کرده بود اما به دلایل نامعلومی پروازها در ساعات شب ادامه داشت.
اعلام ممنوعیت برقراری پروازهای شب نیز در سال ۹۶ از سوی کمیته ای متشکل از نمایندگان شهرداری تهران، نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری تهران و وزارت راه صورت گرفته بود.

حال در سکوت خبری با تغییر ترکیب مدیران شهری و دولتی این پروازها دباره از سر گرفته شده است تا جایی که سایت فروداه مهرآباد بیش از ۱۴ پرواز داخلی را در ساعات بامدادی روز یکشنبه  بر روی تابلوی پروازهای خود ثبت کرده تا آلودگی صوتی «خطرناک» مهمان خانه تعداد زیادی از اهالی تهران شود.

فرودگاه مهرآباد: به ما مربوط نیست

خبرنگار جی پلاس در تماس با روابط عمومی فرودگاه مهرآباد علت برقراری مجدد پروازها در ساعات ممنوعه را جویا شد که مسئول این واحد در پاسخ فرودگاه مهرآباد را مجری تصمیمات سازمان هواپیمایی کشوری دانست و  گفت: سازمان هواپیمایی کشور تعیین کننده ساعات پروازها است و بنابراین ای سازمان باید پاسخگو باشد.

تلاش ها برای برقراری تماس با خطوط اعلام شده سایت سازمان هواپیمایی کشور بی نتیجه بود.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا