اجتماعیاستانیخوزستان

مدیریت ناکارآمد عامل مشکلات خوزستان

خبرمهم: استاندار خوزستان گفت: ساختارهای مدیریتی ناکارامد، عدم مطالبه‌گری عناصر سیاسی و گروه های مرجع ، مشکلات خوزستان و کشور را تشدید کرده اما رویکرد دولت انقلابی با هدف رفع مشکلات است.

 صادق خلیلیان عصر دوشنبه در نشست با اعضای بسیج دانشجویی استان در استانداری خوزستان ، اظهار داشت: بسیج دانشجویی ظرفیت مناسبی است و باتوجه به دوره جدید مدیریت انقلابی و راهبردی که دولت برای بهبود شرایط کشور و بخصوص خوزستان در پیش گرفته، امید است تا با کمک بسیجیان بتوانیم  مشکلات را با درایت و با برنامه برطرف کنیم.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، وی افزود: متاسفانه کشور و استان خوزستان در سال‌های گذشته گرفتار ساختارهای ناکارآمد مدیریتی بوده که این ساختارها بر نحوه اداره کشور و استان تاثیر داشته است .
استاندار خوزستان ادامه داد: علاوه بر ساختارهای مدیریتی ناکارامد،گروه‌های مرجع و عناصر سیاسی نیز به مشکلات دامن زده اند که باید در جای خود پاسخگو باشند .
وی بیان کرد: در سال ۱۳۹۶ در جریان انتخابات ریاست جمهوری پس از چهار سال مشکلات، عده ای به استقبال رییس جمهور سابق رفتند بدون اینکه مطالبات مردم خوزستان را در نظر بگیرند.

خلیلیان تصریح کرد: باید بررسی کنیم که چرا اعتماد عمومی کاهش یافته است ؛ باید ساختارهای ناکارآمد، عناصر منفعل و گروه های مرجع در این زمینه پاسخگو باشند.
وی اظهار داشت: اکنون شرایط به‌گونه‌ای است که باید بجای مبارزه با معلول، علت‌ها را شناسایی و با آن ها مبارزه کنیم.
وی گفت: این اراده در سطح ملی و استان وجود دارد و باید دست به دست هم دهیم تا مسایل و مشکلات را در ابعاد مختلف با برنامه ریزی صحیح برطرف کنیم و خوزستان را به استانی پیشرفته و توسعه یافته تبدیل کنیم.

رسالت بسیج مطالبه‌گری است

همچنین مسئول بسیج دانشجویی خوزستان گفت: رسالت بسیج مطالبه گری است و علاوه بر اقدامات زبانی، دستان پرتوانی برای خدمت دارند.

صادق شاهوارپور افزود: محرومیت زدایی و اقدامات جهادی تنها یک عرصه است که بسیج دانشجویی سال ها است که در این عرصه وارد شده و تاکنون نیز پای کار هستند.
وی ادامه داد: رسیدگی به مطالبات مردمی نیز یکی دیگر از رسالت های بسیج دانشجویی است و در حال حاضر در شهرستان دشت آزادگان گروه‌هایی از بسیج دانشجویی  برای خدمت به مردم در میدان حضور دارند.
وی تصریح کرد: بسیج دانشجویی در شرایط سخت کرونا نیز علاوه بر مسئولیت‌های خود، وارد میدان شده و تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار دز واکسن را به شهروندان تزریق کرده است.
وی بیان کرد: بسیج دانشجویی در تمامی سطوح همواره برای خدمت به مردم و جامعه پای کار بوده و اکنون نیز آمادگی کامل برای همکاری با دولت انقلابی دارد.

نظام آموزشی کشور مسیر را اشتباه می رود

معاون علمی و پژوهشی سازمان بسیج دانشجویان خوزستان گفت : پیش از این رهبر معظم انقلاب در سخنان خود بارها بر مشارکت نیروهای انقلابی برآمده از دل دانشگاهیان، جهت رفع مشکلات جامعه تاکید داشتند که اکنون وقت آن است که در این زمینه اقدامات جدی‌تری صورت گرفته و از این ظرفیت با ارزش بیشتر استفاده شود.

احسان عباس‌پور افزود: وزارتخانه های آموزش و پرورش و  آموزش عالی، منبع درآمد خاصی ندارند و صرفا بر روی مالیات می چرخند اما با این وجود رسالت اصلی خود را انجام نمی دهند؛ در حالی که این ۲ وزارتخانه به صورت مستقیم بر شرایط کشور تاثیرگذارند.
وی تصریح کرد: نظام آموزشی کشور به صورت کامل مسیر را اشتباه می رود و یکی از دلایل اصلی عقب ماندگی که امروز در ایران شاهد آن هستیم، همین امر است.

معاون علمی و پژوهشی سازمان بسیج دانشجویان خوزستان گفت: بسیج دانشجویی خوزستان با توجه به ماموریت ذاتی خود طرحی را با عنوان شبکه ملی اطلاعات(شمسا) با مشارکت اساتید، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و نخبگان دانشگاهی ایجاد کرد که در آن مشکلات جامعه شناسایی و راهکارهای علمی آن نیز مطرح می شود و تنها مرد میدان می خواهد تا این طرح ها اجرایی شود.
وی بیان کرد: تاکنون پیشرفت های خوبی در این طرح حاصل شده و  راهکارهای متعددی برای رفع مشکلات مختلف استان طراحی شده است.

عباسپور گفت: بسیجیان بدون مزد و منت برای حضور در هر میدانی آماده هستند و راه جوانان سال ۱۳۵۷ را که به فرمان امام خمینی (ره) لبیک گفتند، ادامه می دهند.

معاون علمی و پژوهشی بسیج  خوزستان گفت: بسیج دانشجویی طرح نظام‌مندی را به عنوان هسته‌های پژوهش محور در ۱۵ محور اصلی و در حوزه‌های آب، برق، گاز، نفت و کشاورزی ارایه داده و تیم‌های قوی نیز در این زمینه تشکیل شده اند.
وی گفت: این طرح یک سند سیاست‌گذار با ارائه راه‌حل‌های است که می‌تواند تحولی عظیم را در حوزه مسأله محوری در ذات مدیریتی استان خوزستان ایجاد کند./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا