اجتماعیاستانیاصفهانتبریزتهرانخراسانفارسقممازندران

وقوع رگبار پراکنده باران در ۱۲ استان کشور

خبرمهم: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به نفوذ جریان خنک شمالی به سواحل دریای خزر طی سه روز آینده گفت: در بخش‌هایی از ۱۲ استان کشور رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، صادق ضیاییان اظهار کرد: با توجه به آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده به ویژه در ساعات بعد ازظهر برای شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران و برخی مناطق گیلان، غرب مازندران، برخی مناطق زاگرس مرکزی در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب شرق لرستان رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی سه روز آینده در برخی مناطق شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد، گفت: طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه (۲۶ و ۲۷ شهریور) با نفوذ جریان خنک شمالی به سواحل دریای خزر برای استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران بارش باران، وزش باد همراه با کاهش دمای ۴ تا ۶ درجه‌ای رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: در این مدت دریای خزر مواج خواهد بود و در دامنه‌های جنوبی البرز و برخی مناطق شمال غرب و زاگرس مرکزی وقوع رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۴ شهریور) صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۲۵ شهریور) نیز صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا