اجتماعیاستانیتهرانسلامت

برپایی بیمارستان‌های موقت در پایتخت

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  شیوع کرونا به‌طور میانگین در هر روز جان بیش از ۲۰۰ نفر را در کشور می‌گیرد و طبق اعلام رسمی وزارت بهداشت و درمان ۳۸۱۹ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. طبق یک بررسی انجام شده که از سوی استادان دانشگاه علوم پزشکی تهران و سازمان اورژانس کشور صورت پذیرفته است، نشان می‌دهد که از میان ۲۳‌هزار و ۳۶۷ بیمار بستری شده با تشخیص قطعی کرونا با PCR مثبت در بیمارستان‌های سراسر کشور، ریسک تجمیعی مرگ و میر ۳۰ روزه برای بیماران بستری، ۲۴.۴‌درصد محاسبه شد. همچنین مرگ و میر در بیماران با سنین بالاتر از ۶۵ سال در مقایسه با بیماران جوان‌تر، و در مردان بستری بیشتر دیده شد. وجود سابقه بیماری‌های قلبی، کلیوی و دیابت با افزایش احتمال فوت بیماران همراه بود.

   بازگشت به آمار فروردین‌ماه

در این شرایط که هر روز بر تعداد مرگ و میر کرونا و تعداد مبتلایان افزوده می‌شود، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران اعلام کرد که طی دو روز گذشته (۴ و ۵ مرداد) در بهشت زهرا (س) به‌دلیل ابتلا به کرونا ۲۳۴ نفر دفن شده‌اند و احتمالا بیمارستان‌های موقت دوباره در پایتخت فعال می‌شود. طبق گفته‌های ناهید خداکرمی، در روز شنبه ۱۱۶ نفر و روز قبل از آن (یکشنبه ۵ مرداد) ۱۱۸ نفر در بهشت‌ زهرا (س) تهران به‌دلیل کرونا دفن شده‌اند. این آمار بسیار زیاد است و تقریبا آمار مشابه هفته اول فروردین بوده است، همچنین همه تخت‌های مراقبت‌های ویژه در پایتخت ظرفیت تکمیل دارد و اگر مردم مواظب خودشان نباشند، دیگر جایی برای بستری نیست. وی همچنین خبر داد که ممکن است در صورت ادامه افزایش مبتلایان به کرونا بیمارستان‌های موقت را در مکان‌هایی دوباره فعال کنیم که این خبر خوبی نیست.

   آخرین آمار کرونا در کشور

در آخرین آمار تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ویروس کووید ۱۹، شرایط کشور در شیب صعودی ابتلا به کرونا قرار دارد و طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت از یکشنبه (۵ مرداد) تا دوشنبه (۶ مرداد ۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو‌هزار و ۴۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک‌هزار و ۴۳۶ نفر از آنها بستری شدند. با توجه به این آمار مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۹۳‌هزار و ۶۰۶ نفر رسید. سیما لاری همچنین آمار فوت شدگان در این مدت را ۲۱۲ نفر اعلام کرد و افزود: مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۵‌هزار و ۹۱۲ نفر رسید. همانند روزهای گذشته استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار گرفته‌اند.

  افزایش آمار در البرز و اردبیل

سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت استان البرز گفت: این استان از آنجا که محل تردد بسیاری از شهرستان ها به تهران است، از اهمیت زیادی برخوردار است؛ به‌طوری که روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰هزار نفر از این استان به تهران سفر می کنند و بنابراین مدیریت بیماری در این استان مشکل است. دو شهرستان این استان در وضعیت هشدار و سه شهرستان نیز قرمز هستند و موارد بستری طی یک ماه گذشته در این استان ۶۰‌درصد افزایش داشته است. در شهرستان های کرج، نظرآباد و فردیس شیب تندتری از بستری در مراکز درمانی گزارش شده است. اما خوشبختانه در روزهای اخیر استفاده مردم این استان از ماسک به ۸۰‌درصد رسیده و امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد کاهش موارد بیماری در این استان باشیم. وی درباره استان اردبیل نیز گفت: در استان اردبیل سه شهرستان در وضعیت قرمز و پنج شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند و موارد بستری در این استان طی یک ماه گذشته به دو برابر رسیده است. در مجموع در شهرستان‌های پارس آباد، مشکین شهر و اردبیل موارد بستری شیب تندتری دارد./آرمان ملی

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا