اجتماعیاستانیخراسانسلامت

حریرچی: امیدواریم واکسن آنفلو‌انزای تولید داخل ‌تا پاییز ‌آماده‌ عرضه شود / ‌مردم مراقب داروهای تقلبی کرونا باشند

خبرمهم: معاون وزیر بهداشت درباره واکسن آنفلو‌انزای تولید داخل نیز گفت: امیدواریم واکسن آنفلو‌انزای تولید داخل نیز تا پاییز به‌صورت نهایی آماده و عرضه شود.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، ایرج حریرچی امروز با حضور در خراسان شمالی در جمع خبرنگاران این استان اظهار داشت: هیچ داروی گیاهی و هیچ داروی طب سنتی که موثر بر درمان بیماری کرونا باشد فعلاً کشف نشده است.

وی در خصوص ادعای مطرح شده برخی از شهرستان ها در خصوص تاثیر داروی گیاهی و طب سنتی بر درمان بیماری کرونا افزود: داروهای گیاهی و طب سنتی حتی کمترین تأثیر را بر روند درمان بیماری کرونا نداشته و اینکه بعضی از شهرستان ها و مراکز ادعایی در این خصوص دارند خوشحال می‌شویم موارد را منتقل کرده تا در وزارتخانه مورد بررسی قرار بگیرد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش کشور با تاکید بر اینکه کشف و تایید داروی نهایی تنها در آزمایشگاه مرجع صورت می گیرد خاطرنشان کرد: با متخلفین این حوزه در شهرستان‌ها که اقدام به توزیع و توصیه استفاده از داروی گیاهی و دارویی طب سنتی دارند برخورد قاطع صورت می‌گیرد و مردم بیماران خود را در معرض خطر قرار نداده و هزینه اضافی نکنند.

حریرچی در ادامه خاطرنشان کرد: داروهای شیمیایی که خارج از روند متعادل در برخی از شهرستان‌ها توزیع می شود تقلبی است و همانطور که مارک لباس به صورت تقلبی در بازار وجود دارد داروهای تقلبی نیز در استان‌ها پیدا می‌شود که هیچ تاثیر خاصی بر روند درمان بیماری کرونا ندارد.

معاون وزیر در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی عدم ارائه آمار روزانه مبتلایان به کرونا به تفکیک استانی گفت: با توجه به اینکه آمار تفکیکی استان ها از نوسان شدیدی برخوردار است و بسیاری از استان‌ها تحت تاثیر سایر استان‌های دیگر قرار دارند آمار تفکیکی به صورت روزانه اعلام نمی‌شود.

وی اضافه کرد: آمار شهدای خدمت اعلام شده و روز گذشته کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی کرونا تصمیماتی را در این خصوص اتخاذ کرده‌اند که پس از اصلاح آیین‌نامه، آمار رسمی شهدای خدمت ارائه می‌شود.

وی در پایان درباره واکسن آنفلو‌انزای تولید داخل نیز گفت: امیدواریم واکسن آنفولانزای تولید داخل نیز تا پاییز به‌صورت نهایی آماده و عرضه شود./تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا