اقتصادیبین المللیحوادثسیاسی

ادامه جست‌وجوی مفقودین شناور “بهبهان” در آب‌های عراق

خبرمهم: مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به حادثه غرق شدن شناور باری بهبهان گفت: شناور تجسس "ناجی ۱۷" به محل حادثه رسیده و در حال جست‌وجو است.

به گزارش بخش حوادث سایت خبرمهم، نورالله اسعدی، اظهار کرد: برای اعزام شناور تجسس به آب‌های عراق نیاز به مجوز دولت عراق بود که هماهنگی‌های لازم انجام و شناور به آب‌های عراق فرستاده شد.

وی افزود: حدود یک ساعت است که شناور تجسس “ناجی ۱۷” به محل حادثه رسیده و در حال جست‌وجوی مفقودین است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: شرایط جوی آب‌های شمال غربی خلیج فارس نامساعد است اما باوجود این شرایط، عملیات جست‌وجو در حال انجام است و تا زمان پیدا شدن مفقودین ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر همچنین از اعزام یدک کش خلیج فارس به همراه کارشناسان دریایی به منظور ارائه گزارش دقیق تر از حادثه شناور باری بهبهان خبر داد و افزود: علاوه بر شناور “ناجی ١٧” که برای انجام عملیات جستجو و نجات دریایی در منطقه حضور پیدا کرده، یدک کش “خلیج فارس” نیز از بندر خرمشهر به این منطقه اعزام شده است.

وی افزود: این یدک کش به همراه کارشناسان دریایی متشکل از سرپرست معاونت دریایی و رئیس اداره ایمنی کانال، رییس اداره دریایی و رییس امداد و نجات دریایی به منطقه حادثه اعزام شده است. اسعدی خاطرنشان کرد: کارشناسان این یدک کش قرار است ضمن بررسی حادثه، گزارش دقیق تری در خصوص علت این سانحه گزارش کنند.

 ۳۰ دقیقه بامداد امروز شناور باری بهبهان که بندر خرمشهر را به مقصد بندر ام‌القصر عراق ترک کرده بود، در نزدیکی این بندر و آب‌های سرزمینی عراق غرق شد. به گفته مدیرکل بندر خرمشهر یکی از خدمه این شناور جان خود را از دست داده و  چهار خدمه نجات پیدا کرده و دو خدمه دیگر نیز مفقود شده‌اند./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا