سیاسی

سرداری که مادرش فکر می‌کرد جاروکش و مستخدم سپاه پاسداران است

خبرمهم: رهبر انقلاب فرمودند: ما مطالبی که در تاریخ خوانده بودیم، مثل افسانه به گوش ما می‌آمد؛ اما آنها را در زندگی واقعیِ خودمان دیدیم.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدای همدان در سال ۸۳ فرمودند: در اطلاعاتی که به من داده شد، خواندم که در بین همین شهدای همدانِ شما، یک سردار سپاهی – که دارای شأن و موقعیتی هم بوده است – وجود داشته که وقتی مادرش از او می‌پرسد تو در سپاه چه کاره‌ای، جواب می‌دهد: من در سپاه جاروکشی می‌کنم. مادرش خیال می‌کرده واقعاً این جوان در سپاه یک مستخدم معمولی است. حتی وقتی برای این جوان به خواستگاری هم می‌روند و خانواده‌ی دختر سؤال می‌کنند پسر شما چه‌کاره است، مادرش می‌گوید در سپاه مستخدم است! بعد در اجتماعی که مراسمی بوده، یک نفر داشته سخنرانی می‌کرده، این مادر می‌بیند آن شخص خیلی شبیه پسرش است. می‌پرسد این شخص کیست. می‌گویند این فلانی است؛ یکی از سرداران سپاه. آن مادر، آن وقت پسرش را می‌شناسد!

ما مطالبی که در تاریخ خوانده بودیم، مثل افسانه به گوش ما می‌آمد؛ اما آنها را در زندگی واقعیِ خودمان دیدیم. من این را به جوانها می‌خواهم بگویم؛ به فرزندان شهدا و به خانواده‌های آنهاT آن عظمتی که خانواده‌های شهدا و پدرها و مادرها و همسرها نشان داده‌اند، از عظمت خود شهدا کمتر نیست. ما مادران و پدرانی را دیدیم که اینها با حادثه‌ی سنگین و کوبنده‌ی فقدان فرزند خودشان مثل بشارت برخورد کردند؛ چون می‌دانستند که فرزند آنها در چه راهی حرکت می‌کند”.

بیانات در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای استان همدان ۸۳/۰۴/۱۶

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۲ دیدگاه ها

  1. واقعا و قطعا این چنین بزرگوارانی در دامان پاک همچنین مادرانی رشد کرده و پس از شناخت امام خود وبرای رسیدن به ان مهم تلاش میکنند باشد که ما هم رهرو راه این مردان خدا باشیم

  2. رحمت خدا و درود بنده به اون سردار و مادرش که چنین پسری بزرگ کرده
    سلام و آرزوی من گناهکار و خطا کار و پر عیب به خدا و مردان خدایی مثل این سردار و افرادی که مثل این سردار هستن هرچند سرباز باشند و یا نظافتچی و یا هر موقعیت و حالت دیگه توی این زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا