سیاسی

بیانیه گام دوم انقلاب باید به برنامه پنج ساله تبدیل شود

خبرمهم: عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مجلس آینده باید بیانیه گام دوم انقلاب را به برنامه پنج ساله تبدیل و آن را در بودجه لحاظ کند تا ضمانت اجرایی برای تحقق آن فراهم شود.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره بیانیه گام دوم انقلاب و میزان عمل به آن در سال ۹۸  توسط دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: به نظر می‌رسد که بیانیه فوق هنوز در مرحله گفتمان سازی قرار داشته و به مرحله اجرا نرسیده است.

او افزود: مجلس و دولت کنونی با ساحت بیانیه گام دوم انقلاب فاصله زیادی دارد، بنابراین امیدوارم که مجلس آینده این بیانیه ارزشمند را به مبانی حقوقی تبدیل کند تا دولت بعدی بتواند آن را به مقام اجرا درآورد.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: جوانگرایی و میدان دادن به نسل  تازه نفس جامعه که یکی از توصیه‌های رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب تلقی می‌شود، در عرصه‌های مختلف مانند انتخابات مجلس تبلور یافت، بنابراین خط آغاز شده توسط رهبر انقلاب در حال تبدیل شدن به یک جریان اجتماعی قوی  است و وقتی این تفکر وارد مجلس و دولت شود،کارکرد  موثر آن شروع خواهد شد.

او افزود: به نظر می‌رسد بیانیه گام دوم انقلاب در کلان شهر‌ها به سرعت در حال گفتمان سازی و پیشرفت است و جوانان در اداره عرصه سیاسی محوریت پیدا کرده‌اند، بنابراین این فرصت بسیار مغتنم و امیدوار کننده بوده و مشخص است که تعداد زیادی از سربازان رهبر انقلاب آماده‌اند که در میدان عمل به وظایف خود عمل کنند.

 عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: البته بین گفتمان سازی و عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب فاصله بسیاری وجود دارد و بهتر است که مجلس آینده سرفصل‌های بیانیه مذکور را به برنامه پنج ساله و قانون تبدیل کرده و آن را در بودجه لحاظ کنند تا ضمانت اجرایی برای تحقق این بیانیه ارزشمند فراهم شود./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا