اجتماعیاقتصادیسلامتسیاسی

موسوی: فرصت مناسبی برای کنار رفتن تحریم‌های درمانی و بهداشتی فراهم شده است

خبرمهم: یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که شرایط مناسبی است که با رایزنی‌های بین المللی برای کنار زدن تحریم‌های حوزه درمانی و بهداشتی از موضع قدرت اقدام شود و جمهوری اسلامی نیز آمادگی خود را برای در اختیار قرار گذاشتن علم و تکنولوژی خود به عرصه جهانی اعلام کند.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، سید ابوالفضل موسوی بیوکی با اشاره به ضرورت مداخله جهانی برای کنار رفتن تحریم های درمانی و بهداشتی در شرایط کنونی، بیان کرد: آقای لاریجانی نامه‌ای با اشاره به ظالمانه بودن تحریم های درمانی و بهداشتی به رئیس اتحادیه جهانی بین المجالس نوشته اند و ضرورت دارد این امر توسط سایر مسئولان نیز در مجامع بین المللی دنبال شود.

وی در ادامه اظهار کرد: شرایط مناسبی است که با رایزنی های بین المللی برای کنار زدن تحریم های حوزه درمانی و بهداشتی اقدام شود. تحریم‌ها از سوی آمریکا اعمال شده اما می‌توان به صورت غیر مستقیم و از طریق مجامع بین المللی و سازمان بهداشت جهانی کنار رفتن این تحریم‌ها دنبال شود.

نماینده مردم یزد در مجلس تصریح کرد: این مطالبه باید از طریق سایر کشورها دنبال شود. از سوی دیگر با توجه به توانایی‌های ایران در حوزه پزشکی این موضوع باید از موضع قدرت دنبال شود و ایران نیز اعلام کند که آمادگی در اختیار گذاشتن علم و فناوری خود را با سایر کشورها دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: با کنار رفتن تحریم‌ها ایران نیز این امکان را دارد که علم و تکنولوژی خود را در اختیار سایر کشورها قرار دهد. این موضوع باید با جدیت دنبال شود. /ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا